Ubuntu vs Windows (igjen)

Generell diskusjon om Linux og fri programvare, ikke et support forum.

Ubuntu vs Windows (igjen)

Innleggav vpf » tir 20.07.2010 0:37

Ser ut til at debatten blir dradd i gong igjen.
Windows vs Ubuntu

Ikkje rart at folk blir forvirra, sjølv er eg ny som linuxbrukar.
medlem i 164 måneder
 

Re: Ubuntu vs Windows (igjen)

Innleggav marxleni » tir 20.07.2010 1:21

Min oppfatning er soleklar. Ta en titt på min blog:
http://pclinuxosnorge.blogspot.com/

Brukerens avatar
medlem i 233 måneder
 

Re: Ubuntu vs Windows (igjen)

Innleggav Tertitten » tir 20.07.2010 1:35

Jeg provoserer nok noen nå, men jeg syns den skjermdumpen er helt fair, om du har open office og masse andre proprietære programmer med lisens (adobe photoshop, elements, Cubase, etc etc) , hvorfor da ikke velge windows ?

Om du derimot er opptatt av at din programvare skal være gratis, og du er opptatt av open source, da er ubuntu ett glimrende alternativ. . beklager men jeg ser ingenting feil med denne skjermdumpen og er glad for at ubuntu nevnes og at Dell faktisk tar seg bryet med å distribuere modeller med mulighet for Linux... Hurra for Dell, og hurra for den siden sier jeg!

Så den som ikke ser noe bra i dette kan klage og opprøres av noe som er bra for Linux så mye dere vil..Unektelig er det en hel del positivt her.

Edit: også ett idiotisk spørsmål "Er Dell kjøpt av Microsoft ?" ehh, ja? og ja og ja, og ja visst er de det, og det har de vært lenge og ja det kommer de til å være enda lenger.... Tok Dell og tonet ned sitt skryt av Ubuntu noe på vegne av Microsoft, ja meget sannsynlig, om microsoft betaler penger for det så hvorfor ikke ?

I utgangspunktet kan dette til og med ha vært en slu plan fra Dell for å tyne enda mer penger fra Microsoft, noe alla "vi markedsfører modeller med Ubuntu på, om MS ikke ønsker å se dette så får de betale" en hyggelig utpressing med andre ord, og ikke helt usannsynlig. ..

Dell driver ikke veldedighet for GNU Linux, OSS osv, de er "in the money making buisseness"

Noen tar kanskje dette som at Jeg forsvarer Dell, det gjør jeg ikke, jeg liker ikke Dell produkter en gang...

PS: Forresten så påstår ikke Dell at Ubuntu er for de som er interessert i å kode for Opensource, men derimot for de som har interesse for programmer som er utviklet som Open Source, ergo det har ingenting med praktisk koding å gjøre.

Krast svar jeg vet, men dette forsøket på en debatt basert på denne siden ble latterlig rett og slett.

Brukerens avatar
medlem i 172 måneder
 

Re: Ubuntu vs Windows (igjen)

Innleggav ak » tir 20.07.2010 10:28

Hei vpf / Jan,

jeg syntes det var morsomt at du stilte spørsmålstegn om det virkelig trengtes flere sider, for så å konkludere med at din egen side ser jo fin ut.

Men nå begynner jeg å bli litt lei av at du reklamerer på denne måten, det er rett og slett barnslig.

Hvis du skriver originale artikler så er du velkommen til å sende inn oppsummeringer som artikler her, og på den måte nyte av den lille trafikken som går gjennom denne siden.

Administrator
Brukerens avatar
medlem i 236 måneder
 

Re: Ubuntu vs Windows (igjen)

Innleggav bjolsene » tir 20.07.2010 10:50

alle brukere her inne har en agenda med det de skriver, enten skjult eller åpent. å kalle argumenter for enten barnslige eller patetiske, er kort og godt meningsløst. å kalle andres argumenter barnslige brukes veldig ofte, når en egentlig ikke har noen gode motargumenter.

jeg synes at denne uendelige diskusjonen er uinteressant. jeg har valgt mitt os, og driver ikke med å overbevise andre om noen ting lenger. argumentene for å bruke windows er rimelig dårlige i artikkelen. vanenes makt er alltid et gyldig argument. men som ny bruker er valg av os, hipp som happ.

Brukerens avatar
medlem i 218 måneder
 

Re: Ubuntu vs Windows (igjen)

Innleggav olear » tir 20.07.2010 16:46

Dell må informere kundene, regner med de har hatt sine returer grunnet <INSERT RANDOM SOFTWARE/HARDWARE> ikke har fungert i Ubuntu. Forbrukere som har en PC forventer såklart at alt som er laget for PC skal fungere på PCen sin, hva var poenget hvis ikke? (sett veldig enkelt fra en forbrukers ståsted)

Erfaren
Brukerens avatar
medlem i 226 måneder
 

Re: Ubuntu vs Windows (igjen)

Innleggav omaha » tir 20.07.2010 18:44

Bakgrunnen var at dell hadde en side på nettstedet sitt med "10 grunner for å velge Ubuntu". Etter kort tid var den endret - b.la punktet "Ubuntu er sikrere enn xxx" - sannsynligvis etter påtrykk fra xxx.

Dersom Dell leverer Ubuntu OEM bør de ha mer enn nok kunnskap til å sørge for at Ubuntu havner på kompatibel hardware. Det er forholdsvis enkelt for en OEM å velge fungerende wifi og noe annet enn Intel GPU.....

Selv tar jeg Dell's jevnlige lefling med Linux på desktop for å være stort sett verdiløse pr-stunts, dvs ingen reell satsing. Det er det samme med f.eks Lenovo.

HP har endel maskiner med freedos:
http://h10010.www1.hp.com/wwpc/no/no/sm ... 55547.html
http://h10010.www1.hp.com/wwpc/no/no/sm ... 55549.html
medlem i 204 måneder
 

Re: Ubuntu vs Windows (igjen)

Innleggav vpf » ons 21.07.2010 20:10

Sjølv synest eg at det er litt merkeleg at ein såpass stor aktør som Dell klarer å rota såpass rundt i grauten. Det er jo heilt klart at det må væra noko form for økonomi inne i bildet.

http://www.pcpro.co.uk/news/security/35 ... ows-or-not

Kanskje dell rett og slett har mista trua på egen hardware?

ak, ?
medlem i 164 måneder
 


Returner til Generell diskusjon



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Ingen registrerte brukere



cron