Mandriva husker ikke skjerminnstillingene ...

Generell diskusjon om Linux og fri programvare, ikke et support forum.

Mandriva husker ikke skjerminnstillingene ...

Innleggav Dan Hansen » tir 26.10.2010 13:13

Jeg har valgt "Ethais" som bakgrunnsbilde, satt ned ikonstørrelsen et hakk, og "Oxygen" som stil og fargevalg. Videre har jeg valgt "Vindusanimasjoner". Dette gir et utseende jeg liker, og en artig "gimmick" hvor vinduene blir svakt gjennomsiktige når jeg flytter på dem, samtidig som de "vobbler" litt.

Har nå lagt merke til at den siste effekten, at de blir gjennomsiktige og "vobbler", forsvinner hver gang jeg skrur av datamaskinen.

Da må jeg går inn på "Innstillinger for skrivebordet ditt", velge "Utseende -> Farger -> Fargeinnstillinger -> Oppsett" og så velge "Oxygen" igjen. Da virker det til neste gang jeg restarter datamaskinen.

Noen tips?
medlem i 206 måneder
 

Re: Mandriva husker ikke skjerminnstillingene ...

Innleggav josi » tir 26.10.2010 14:57

Jeg forstår ikke helt. Mener du at når du endrer fargeoppsettet til "Oxygen" så blir vinduene gjennomsiktige når de flyttes?

Fargevalg skal såvidt jeg vet ikke påvirke gjennomsikt. Gjennomsikt slås av/på i "Systemoppsett" -> "Skrivebordseffektar". Der kan du også se om skrivebordseffektene er midlertidig dektivert.

Brukerens avatar
medlem i 204 måneder
 

Re: Mandriva husker ikke skjerminnstillingene ...

Innleggav Dan Hansen » tir 26.10.2010 17:17

Husker ærlig talt ikke hvor jeg satte den funksjonen, men det er når jeg går inn på "Innstillinger for skrivebordet ditt", velge "Utseende -> Farger -> Fargeinnstillinger -> Oppsett" og så velge "Oxygen" at jeg får det til å virke igjen(?) ...
medlem i 206 måneder
 


Returner til Generell diskusjon



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]



cron