"Dumt" spørsmål om Mandriva ...

Generell diskusjon om Linux og fri programvare, ikke et support forum.

"Dumt" spørsmål om Mandriva ...

Innleggav Dan Hansen » tor 28.10.2010 11:57

Har nettopp kjøpt Mandriva 2010.1 Spring i PowerPack-utgaven, og lurer bare på hva som skjer når neste versjon kommer ut.

Må jeg da kjøpe en ny PowerPack (2011?) og reinstallere, eller kan jeg kjøpe ny PowerPack og bare oppgradere, eller kan jeg bare oppgradere?

Sikkert litt dumt spørsmål, men hadde vært fint om jeg slapp å reinstallere hele tiden ...
medlem i 206 måneder
 

Re: "Dumt" spørsmål om Mandriva ...

Innleggav josi » tor 28.10.2010 12:12

Du trenger ikke reinstallere. Oppgradering fungerer greit. Det er heller ingen problem å oppgradere Powerpack til Free om du ikke ønsker å kjøpe neste utgivelse.

Brukerens avatar
medlem i 204 måneder
 

Re: "Dumt" spørsmål om Mandriva ...

Innleggav Dan Hansen » tor 28.10.2010 12:17

Men da mister jeg vel en del codec'er og sånn?

Ellers er de hundrelappene en grei investering, synes jeg ... :-)

Har et annet litt dumt spørsmål også: hva hvis systemet mitt kræsjer (eller selve datamaskinen for den saks skyld). Da tok jeg bare ut harddisken og koblet den opp på en annen datamaskin ved hjelp av et SATA->USB-grensesnitt (sånn kabel med den muligheten) og overførte alle data. Går det an i Linux?
medlem i 206 måneder
 

Re: "Dumt" spørsmål om Mandriva ...

Innleggav josi » tor 28.10.2010 12:37

hvis systemet mitt kræsjer (eller selve datamaskinen for den saks skyld). Da tok jeg bare ut harddisken og koblet den opp på en annen datamaskin ved hjelp av et SATA->USB-grensesnitt (sånn kabel med den muligheten) og overførte alle data. Går det an i Linux?

Ja det fungerer fint, men systemet du bruker må naturligvis støtte filsystemet på disken.

Brukerens avatar
medlem i 204 måneder
 

Re: "Dumt" spørsmål om Mandriva ...

Innleggav Dan Hansen » tor 28.10.2010 12:44

Blir i så fall en annen maskin med Mandriva - har flere her nå :-D
medlem i 206 måneder
 


Returner til Generell diskusjon



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]