Norsk webhost med rask mysql server?

Generell diskusjon om Linux og fri programvare, ikke et support forum.

Norsk webhost med rask mysql server?

Innleggav Tertitten » tir 25.01.2011 19:58

Heisann, jeg har bred erfaring med norske webhoster, men samtidig kan det jo være slik at det finnes noen her som vet noe som jeg ikke vet.

Etter min erfaring har norske webhoster generelt bra linjekapasitet for files fra og til serverene sine, MEN når det kommer til mysql så er de generelt veldig treige, ihvertfall når belastningene kommer opp en del. mysql serverene deles mellom mange kunder, og det er nok ikke bare meg selv som bruker en CMS som f.eks Drupal eller wordpress som øker belastningene på serverne betraktelig. Det virker ikke som at hostene i Norge tar dette noe spesielt i betraktning, jeg har kun funnet en host så langt hvor mysql ikke belastes så veldig, men den hosten er dessverre sårbar på andre sikkerhets områder..

Er det noen her som vet om en Norsk/Nordisk host hvor man faktisk også får kapasitet på sql serverene i tillegg til linjekapasitet ?
Det kan godt være litt dyrere en vanlig, men jeg er ikke ute etter virtuelle servere eller lignende, kun en vanlig webhotell host.

Brukerens avatar
medlem i 173 måneder
 

Re: Norsk webhost med rask mysql server?

Innleggav ak » fre 28.01.2011 13:13

Ikke for å skyte ned tråden din, men hvis databasen er rask på en delt server så er det vel bare snakk om tid før det kommer en annen kunde som også legger beslag på de samme ressursene. Båndbredde er billig, raske disker og CPU koster fortsatt penger.

Administrator
Brukerens avatar
medlem i 236 måneder
 

Re: Norsk webhost med rask mysql server?

Innleggav Tertitten » fre 28.01.2011 15:43

Det er vel også snakk om at det er forskjell på å dele en server på 10 kunder fremfor f.eks 30.

Brukerens avatar
medlem i 173 måneder
 


Returner til Generell diskusjon



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]