Hvilken KDE versjon foretrekker dere?

Generell diskusjon om Linux og fri programvare, ikke et support forum.

Hvilken KDE foretrekker du?

Eldre en KDE 3.5
0
Ingen stemmer
KDE 3.5
1
5%
KDE 4.4
0
Ingen stemmer
KDE 4.6
10
53%
Bruker ikke KDE.
8
42%
 
Antall stemmer : 19

Re: Hvilken KDE versjon foretrekker dere?

Innleggav lmh1 » lør 19.03.2011 11:54

unbob skrev:Har du prøvd? Forstår ikke at det kan være mye enklere... Det er bra å være skeptisk til informasjon du får på forum men om du kikker på lenken jeg limte inn:
http://software.opensuse.org/ymp/games/openSUSE_11.4/alienarena.ymp?base=openSUSE%3A11.4&query=alienarena
Spill pakkebrønnen oppdateres på lik linje med de andre pakkebrønnene til openSUSE.


For å si det slik har ikke kommet så langt.

Siden jeg er fremdeles på det punktet å sette opp internett med fast IP adresse, skal forsøke å høre med opensuse forum, siden KDE 4.6 kan være noen tjenester (DHCP) server som hindrer meg internett.

Så foreløpig har jeg installert opensuse på 2 maskiner, uten internett.

Tertitten skrev:Ut av det kan man dra to slutninger...
1. Jeg er en gjerrig faen som ikke har lyst til å bruke penger...
2. Jeg er en lat faen som ikke gidder å kaste bort tid på å lete oppdateringer/installasjoner på nettet. Derfor passer linux meg. Hadde Windows tilbudt dette hadde jeg ikke giddi Linux for fem øre.


1. Jeg har ikke mot å bruke penger, men på 3 stasjonære (1 som brukes som server) også 2 laptop jeg har samlet opp med tiden blir lisens til microsoft dyrt. (Mandriva og opensuse gjør installasjonen veldig tilpassningsdyktig).

Men ja å betale 400-800 kr for linux jeg kan bruke på flere maskiner har jeg ikke noe imot.

2. Å være lat ser jeg ikke på som en fordel.
Min opensuse funger utmerket med KDE 4.6 , jeg slipper grafiske feilene med Kubuntu 10.10 (KDE 3.5), som får ATI HD 5670 å virke dårlig.
Så mye av problemene mine ble løst å bytte ut kubuntu på AMD maskinen min :-)

Eneste jeg kan kritisere Opensuse installasjonen, er likevel mangleren for å kunne sette fast IP adresse under installasjonen (Eller veldig vanskelig å finne hvordan).

På den måten ville jeg slippe etter arbeidet, men når jeg får opensuse på internett så er det bare å glede meg å bruke opensuse.
medlem i 168 måneder
 

Re: Hvilken KDE versjon foretrekker dere?

Innleggav KMJ » lør 19.03.2011 13:43

lmh1 skrev:Eneste jeg kan kritisere Opensuse installasjonen, er likevel mangleren for å kunne sette fast IP adresse under installasjonen (Eller veldig vanskelig å finne hvordan).

Det er da så godt som totalt uviktig om det går å sette fast IP adresse under instalasjon, siden det lett settes når installasjonen er ferdig. Det burde ikke ta mer enn 30sek.

Spørsmålet er om du bruker ethernet eller trådløst og om du vil bruke networkmanager eller tradisjonelt ifup.

Erfaren
medlem i 219 måneder
 

Re: Hvilken KDE versjon foretrekker dere?

Innleggav lmh1 » lør 19.03.2011 22:08

Fikk tilslutt til internett.

Men det tok nærmere 30 minutter med feilsøking og frem og tilbake.

Nå holder jeg å tilpasse opensuse, og bli perfekt etter mitt syn, så har nok over 1 time igjen å tilpasse det jeg vil ha.
medlem i 168 måneder
 

Re: Hvilken KDE versjon foretrekker dere?

Innleggav josi » lør 19.03.2011 23:08

Jeg bruker KDE 4.5.5. Siden dette ikke var et valg haket jeg av 4.6...

Brukerens avatar
medlem i 203 måneder
 

Forrige

Returner til Generell diskusjon



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]