Hvilken KDE versjon foretrekker dere?

Generell diskusjon om Linux og fri programvare, ikke et support forum.

Hvilken KDE foretrekker du?

Eldre en KDE 3.5
0
Ingen stemmer
KDE 3.5
1
5%
KDE 4.4
0
Ingen stemmer
KDE 4.6
10
53%
Bruker ikke KDE.
8
42%
 
Antall stemmer : 19

Hvilken KDE versjon foretrekker dere?

Innleggav lmh1 » tir 15.03.2011 9:36

Hei, siden opensuse 11.4 kom som er etter hva jeg kjenner til bland de få som gir KDE 4.6 rett etter installasjon.

Stort sett, så har vel de fleste andre "Kubuntu 10.10" (Versjon 3.5\4.4?) Mandriva 2010.2 versjon KDE 4.4.

Mistenker Fedora har også KDE 4.4.
Men for alle som ikke har Opensuse, mener dere det er verdt å oppgradere KDE til 4.6.1?
Gir det maskinen (X86-64) langt bedres støtte for flere en 4 tråder og 8 GB ram? Altså bedre effektiv ytelse, flere drivere, bedre skrivebordmiljø?

Altså funksjonene er så forbredet at man vil merke stor forskjeller på gode maskiner? Snakker om stasjonære maskiner verdt over 6000 kr i dag.

Noen som også vet hvordan man kan oppgradere, KDE som funger på det meste av linuxdistribusjoner?

Kode: Merk alt
kdeaccessibility-4.6.1   5,0MB 820c3d85b01e0714826a0e00c779d4ca84ddf093
kdeadmin-4.6.1   776KB   b8eec397c97c19ea12f969134f8cf56886c03a26
kdeartwork-4.6.1   112MB   47c55cccd39f634a9754e9ff0b2dd9791aaf3ee4
kdebase-4.6.1   2,6MB      3993cc44ce9c43028bec7f314e354345da9931aa
kdebase-runtime-4.6.1   5,6MB   7c6704d72577ed88acccc767d0a6a8adf7e8e9ac
kdebase-workspace-4.6.1   67MB     e37691d88ddbf92cc95ec39849a1331404c84fd5
kdebindings-4.6.1   6,8MB   1a71e656df19a4b132546242aa344778554693ff
kdeedu-4.6.1   69MB      90843f6a472aa38ece3fc2a237fffd020572fad7
kdegames-4.6.1   57MB    4c7ef990bcf9eedb1a666491514fbe5e04ab9421
kdegraphics-4.6.1   4,9MB   8a96d927be9a41ff9a7d222474d0e4759346415b
kdelibs-4.6.1   13MB    5868d43084b2dc9de4c0404dbec137375664e893
kdemultimedia-4.6.1   1,6MB   ad8f6e45d60d2b9cc0fd806e000076fcc0c07a5f
kdenetwork-4.6.1   8,3MB   dc09ffe178070147d67d5c27b9c340a86a2e14c7
kdepimlibs-4.6.1   3,1MB   bba2ed4593c8d658efba4d4a4346d514529a3127
kdeplasma-addons-4.6.1   1,9MB   8b959c1e2aa5f00b2f0897c9415ba018b018a3d7
kdesdk-4.6.1     5,8MB   b46270c338ebee84ee2fd069d1551d19e1f37d30
kdetoys-4.6.1   396KB   f4870f9f2c38d7a81b08790957a143b4a9e359b2
kdeutils-4.6.1   3,6MB   f3fa79f15bc23cd38c6d72170ce957ec3d96e0db
kdewebdev-4.6.1   2,2MB   e915e8ea6d886f46ddc770f60362d3758b593713
konq-plugins-4.6.1   220KB   48d342633dbe9a62052e9fc3b49a70061b13acf7
oxygen-icons-4.6.1   288MB   437b2f1f99861a3ee0f083aa715cfec5d0407e9a


Hvis man da sjekke KDE versjonen så skal det stå?
Kode: Merk alt
user@linux# kded --version
Qt: 4.7.2
KDE: 4.6.1


Er det disse pakkene man trenger, så har man KDE 4.6?

Å bruke APT-get update eller Urpmi --update
Samt å ta apt-get dist-upgrade eller urpmi dist upgrade --update

Vet noen om det er noen kompaktibilitets, driver problemer med KDE 4.6? Altså noen programmer eller spill for linux eller WineHQ som kansje vil fungere dårligere?

Har ikke prøvd KDE 4.6 så veldig lenge. Er klar over det ikke er så enkelt å oppdatere KDE, men går ann å prøve. Selv om det fort kan ta flere timer, hvis det oppstår problemer underveis.
medlem i 169 måneder
 

Re: Hvilken KDE versjon foretrekker dere?

Innleggav unbob » tir 15.03.2011 14:56

Om du bør oppgradere i din distro vet jeg ikke (du skriver ikke hva du bruker engang) men siste versjon av programvare er som regel bedre enn forrige - litt av grunnen til at de gir ut nye versjoner...
Jeg har alltid brukt siste versjon av KDE SC samme hvilken openSUSE versjon jeg har vært på ved å bruke openSUSEs KDE pakkebrønner. Har ikke hatt nevneverdige problem.

Med litt googling finner jeg disse: Fedora, Kubuntu. Mandriva hadde for 4.5 når den kom. Ser ikke ut som det er aktuelt for 4.6 før den kommer med neste versjon av distroen.
Er du usikker på hvordan det vil gå med oppgradering anbefaler jeg deg å installere distroen din i f.eks. VirtualBox for så å prøve en oppgradering av KDE SC til 4.6 der først.

Hvilke pakker du trenger lar du pakkebehandleren ta seg av.
For å finne versjon kan du åpne hvilket som helst "KDE program", gå i hjelp menyen og velge "Om KDE" eller tilsvarende i terminal
Kode: Merk alt
konsole --version
Qt: 4.7.2
KDE-utviklingsplattform: 4.6.1 (4.6.1) "release 390"
Konsoll: 2.6.1

Brukerens avatar
medlem i 197 måneder
 

Re: Hvilken KDE versjon foretrekker dere?

Innleggav Tertitten » tir 15.03.2011 16:06

Du har missforstått litt hva KDE er. .
KDE gir ikke bedre støtte for 8GB ram, flere Multi Threding osv, det er det kjernen som gjør.
KDE er Desktop Envirement, eller Skrivebordsmiljø om du vil, KDE og QT kan riktignok komme med en del optimaliseringer/tweaks, men ikke noe som endrer kjernens funksjoner.

I openSUSE er det veldig enkelt å oppdatere f.eks KUN kde fremfor hele distribusjonen om du så ønsker dette ved bruk av zypper.

Om du ønsker å oppdatere KDE i en pakkebehandler er det normalt nok å velge kde-workbase (eller hva den måtte hete) og resten av de nye kde pakkene vil bli valgt automatisk. .

Det finnes ingen magisk kommando for alle distribusjoner for dist upgrade.

Personlig syns jeg så langt at KDE 4.6.x er noe av det mest stabile levert av KDE utviklerne så lang (og da tar jeg med kde 3.5.x)

Brukerens avatar
medlem i 173 måneder
 

Re: Hvilken KDE versjon foretrekker dere?

Innleggav viking60 » tir 15.03.2011 18:45

Tertitten skrev:Personlig syns jeg så langt at KDE 4.6.x er noe av det mest stabile levert av KDE utviklerne så lang (og da tar jeg med kde 3.5.x)

+1 Min erfaring med KDE er riktignok ikke så lang, men alle problemer jeg hadde i mitt fargerike fellesskap (med Gnome) er nå borte (de var hovedsaklig grafikkorientert og gjorde seg bare gjeldende i KDE ikke Gnome - spesielt ved skrivebordsbytte).

Både Gnome og KDE 4.6.1 fungerer tipp topp i Arch med slim som login manager.

Ser at OpenSuse har
Project Tumbleweed
som skal gjøre 11.4 til en roling release. Har du forsøkt dette?

Brukerens avatar
medlem i 176 måneder
 

Re: Hvilken KDE versjon foretrekker dere?

Innleggav lmh1 » tir 15.03.2011 18:54

Ville dere valgt å bytte distribusjon?

Nå er det sikkert mulig, men kanskje vanskelig å endre Kubuntu, mint, mandriva og andre distribusjonene til KDE 4.6.1

Men hva foretrekker dere? Snakk med noen som har erfaringer, om dette, tidbesparelser trenger man ikke å tenke på, men hva som lønner seg på lengere sikt.

Riktignok klarer jeg å formattere harddisken også velge full installasjon av Opensuse på litt over 1 time, men spørsmålet her om jeg sparer tid.

Foreløpig prøver jeg bare opensuse i virtualbox, men hvis alt fungerer, muligens jeg bytter mandriva med opensuse.

Regner med opensuse, funger like bra med "Multiboot" med windows vista og windows 7, som mandriva gjør.

viking60 skrev:Både Gnome og KDE 4.6.1 fungerer tipp topp i Arch med slim som login manager.


Hvordan er Arch med KDE 4.6.1?
Er nok ganske så vanskelig å sette opp, men er den like bra eller bedre en opensuse?
medlem i 169 måneder
 

Re: Hvilken KDE versjon foretrekker dere?

Innleggav Tertitten » tir 15.03.2011 21:44

@Viking: Nei, har ikke prøvd Tumbleweed enda, Tumbelweed anbefales ikke til de som benytter ikke-opensource videodrivere, man kan jo alltids kompilere binær filen fra f.eks Nvidia, men jeg har forstått det slik at man kan vente mange kjerne oppdateringer i Tumbleweed repoet, så jeg orker ikke å rekompilere nvidia for hver oppdatering.

Det går jo selvfølgelig å låse kjerne versjon i zypper for å unngå dette, men da vet jeg ikke hvor mye nytte man har av repoet...

@lmh1: I kubuntu aktiverer man kubuntu-backport repoet for å oppdatere til KDE4.6.x
Ellers lmh1 må jeg si at jeg som vanlig egentlig ikke forstår hva du spør om, jeg prøver ikke å være utrivelig, mulig det bare er min IQ som kommer til kort, uansett vet du selv hva du ønsker?

Angående multiboot: ja, både Mandriva og openSUSE bruker samme versjon av grub (bootlasteren) og benytter seg av samme fremgangsmåte for å finne andre os.
openSUSE har en tendens til å anta at alle windows partisjoner har ett operativsystem og legger derfor som regel til alle windowspartisjoner i grub...

Angående Arch:
Arch er avansert å sette opp, jeg feilet første gang, men ved hjelp av wikien gikk det glimrende andre gang..
Arch har i utganspunktet ikke noe GUI for pakkehåndterer så man jobber på en helt annen måte, Arch har i tillegg til "vanlige pakker" AUR/PKBUILD pakker som man bør sette seg inn i og som krever litt lesing i wikien..
Kort sagt, Arch kommer til å kreve av deg at du er villig til å lese dokumentasjon!
Det kommer du ikke unna, og velger du Arch har du antageligvis noen timer fremfor deg med å lese/prøve/feile/starte på nytt..
Arch = Wiki Distro, du klarer deg neppe uten wiki..

Ellers vil jeg si til deg som jeg har sagt før:
Det er ytterst liten forskjell mellom de mest populære distroene, det du kan få til i en kan du vanligvis få til i en annen, distro hopping er altså egentlig ikke nødvendig og er egentlig bortkastet tid. .Jeg distro hopper selv, men det er kun fordi linux er ett leketøy på min ene maskin, på den andre er det en arbeidsstasjon hvor jeg benytter enten openSUSE eller Arch. De gangene jeg benytter Arch er det fordi jeg ikke ønsker å glemme hvordan man gjør A og B i distribusjonen....
Mitt råd er altså, finn en distro, hold deg til denne, sett den opp slik du ønsker og BLI KJENT med den, du vil da oppleve at du stort sett får den akkurat slik du ønsker!

Linux er som kaffe, tar litt tid å bli vant med, tar litt tid føre man liker det, tar litt tid føre man drikker kaffe uten sukker og melk, når tenna begynner å bli brune er man moden for å forske ut Blå Java og andre kaffetyper. . :)

Brukerens avatar
medlem i 173 måneder
 

Re: Hvilken KDE versjon foretrekker dere?

Innleggav lmh1 » tir 15.03.2011 22:37

Tertitten skrev: distro hopping er altså egentlig ikke nødvendig og er egentlig bortkastet tid. .Jeg distro hopper selv, men det er kun fordi linux er ett leketøy på min ene maskin, på den andre er det en arbeidsstasjon hvor jeg benytter enten openSUSE eller Arch.

Nå får jeg hjelp av en kamerat å laste ned linux på DVD (opensuse 11.04) slik at det sparer jeg mye tid på. Han skulle bruke den samme her.

Tertitten skrev:Mitt råd er altså, finn en distro, hold deg til denne, sett den opp slik du ønsker og BLI KJENT med den, du vil da oppleve at du stort sett får den akkurat slik du ønsker!


Muligens med litt flaks klarer jeg å beholde den nye.

Har prøvd opensuse 11.04 litt nå, men fant ikke alien area spillet lett tilgjengelig, slik det er litt begrenset med spill foreløpig.

På DVD versjonen 64 bits versjon, valgte jeg full installasjon, som brukte en 14 GB harddiskplass, ikke mye, men da har jeg det meste.

Forresten Tertitten: tror jeg du forstår veldig mye av hva jeg spør om.

Men selv er jeg usikker på Kubuntu 10.10.

Prøvde å oppgradere den ved bruk av:

http://www.multimediaboom.com/how-to-in ... -maverick/

Men hvis jeg tar:

kded --version

Får jeg KDE 3.5?

Hva kan jeg ha gjort feil her?

hadde først ubuntu 10.04 som jeg oppgraderte og la til, kubuntu-desktop men får lagt til nye pakkeversjoner men nøkler som godtar ikke linkene.

http://ubuntumanual.org/files/u1/ubuntu ... urces2.png

Hva kan være feil? Hvordan kan jeg sjekke hva feilen er?
medlem i 169 måneder
 

Re: Hvilken KDE versjon foretrekker dere?

Innleggav viking60 » ons 16.03.2011 0:46

Aha så du bruker kubuntu.
Fint om du kunne innlede alle spårsmål med:
Jeg bruker ________________?
For vanlige ukebladlesere som Tertitten og meg. :rolls eyes:
Jeg holder også en knapp på bli kjent med filosofien til Tertitten. Bruk litt tid på å lære en distro godt og sørg for at du får den slik du vil ha den.
Jeg tror det er et sidespor å måtte ha det aller siste hele tiden. Med litt erfaring så vil du fort finne ut at det er mulig å skaffe seg det siste av programmvaren til en hvilket som helst distro.
Den samme erfaringen tilsier at det ikke alltid er like lurt.
Som Tertitten sier har Arch en terskel som gjør den nokså uegnet som en inngang til Linux.
På den annen side så har Arch den beste wikien som finnes så du kan løse nesten alle problemer.
Så Arch er veldig brukandes og i motsetning til Tertitten så løser bokser med Arch daglidagse oppgaver her.
Det er nesten så jeg er litt skuffet at jeg slipper å krype under panseret for å huske hvordan A og B skulle gjøres. :-D
Kona har fått en Acer Aspier One (h751) med en tweaket Arch (1377x768 oppløsning Intel poulsbo etc. etc.) og hun er på "hvor er enter" stadiet.
Hun er den klasiske brukeren og hun er en krevende kunde. Dersom et tastetrykk ikke virker som forutsatt så får jeg høre det. :-!
Kakeoppskrifter på nettsidene skal komme ut på printeren på "gutterommet".
Hun vil ikke høre på Cups, hplip og dr-- hva det er for noe.
Musikken og flashen skal bare virke.
Selvsagt gjelder det trådløs forbindelse også (og hun bryr seg ikke filla om at den er sikret med wpa2).
Når lokket lukkes så skal maskinen skru seg av - det er en selvfølge.

Så Arch er ingen hobbydistro - den virker!
(Ja dersom den er riktig satt opp i utgangspunktet altså)

Brukerens avatar
medlem i 176 måneder
 

Re: Hvilken KDE versjon foretrekker dere?

Innleggav unbob » ons 16.03.2011 0:59

Klikk på denne så installerer du Alien Arena for openSUSE 11.4. Etter at du har gjort det, er spill pakkebrønnen lagt til så då har du alt dette tilgjengelig i pakkebehandleren.

Brukerens avatar
medlem i 197 måneder
 

Re: Hvilken KDE versjon foretrekker dere?

Innleggav lmh1 » ons 16.03.2011 9:12

unbob skrev:Klikk på denne så installerer du Alien Arena for openSUSE 11.4. Etter at du har gjort det, er spill pakkebrønnen lagt til så då har du alt dette tilgjengelig i pakkebehandleren.


Takk, finnes det enklere måte?
Altså å sette opp opensuse sin pakkebehandler å kunne laste ned alienarena.ymp?

Siden jeg tror hvis jeg installerer den slik, så får jeg ikke nye versjoner som automatisk oppdateringer. Men Opensuse er nok oppdatert, så muligens jeg får det, bør ikke være nyere en RC (Eller være stabilt nok til normal bruk) Siden jeg er opptatt av FPS på et Nvidia GTX 570 skjermkort. Slik at spillet blir så bra som mulig på opensuse.

viking60 skrev:Aha så du bruker kubuntu.
Fint om du kunne innlede alle spårsmål med:
Jeg bruker ________________?


Problemet er jeg bruker flere, du kan gjerne si "Jeg gjør ting unødig vanskelig."
Greit nok, men da får jeg lite felles kjennskap til linux.

Hvis man skulle f.eks bli IT medarbeider for Linux, ville det vært en fordel å kunne flere distribusjoner litt.
Muligens jeg venter med arch og Gentoo en stund til.
Hvis jeg vil lære meg komandoer, er det bare å starte "Terminal vindu" også skrive koder, og hente kodene fra google. Eneste ulempen er at jeg ikke er på maskin-nivå som betyr at tekstbasert kjøres på grafisk grensesnitt.

viking60 skrev:Jeg tror det er et sidespor å måtte ha det aller siste hele tiden. Med litt erfaring så vil du fort finne ut at det er mulig å skaffe seg det siste av programmvaren til en hvilket som helst distro.
Den samme erfaringen tilsier at det ikke alltid er like lurt.


Kan du forklarer det litt mere?

Ikke ta det personlig viking60, men får inntrykk at du er bland de få linux brukerene som prøver å få flere å velge Linux\Unix fremfor Microsoft.
Og hjelper Norge for linux kampen for Linux desktop. = (Et land uten Microsoft Windows)

Mens Tertitten er mere fornuftig, og anbefaler etter behov.
Spilling- WineHQ og alt med .exe filer = Windows brukere
Resten, surfing, kontorbruk, bildebehandling, enkelt videoredigering = Fleste kan klare seg med Linux eller Mac

Men problemer blir altså hvis alle (Mesteparten av brukerene går for KDE 4.3 eller eldre) så blir aldri KDE 4.6 gjennomtestet, det vil eksistere KDE feil i lengere tid som kan gi betydelse for nyere versjoner, siden langt ferre folk som kan sjekke feil, og sjekke at ting funger. Husk at "Hovedkort" og skjermkort (ATI) drivere først og fremst er helt klart en del som kan gi dårlig resultat.

Nå kan jo det alltid være noe som ikke funger, men hvis det "Basic" behov for linux brukere funger, kan man leve med en ustabil "Gimp" eller en dårlig "Blender" siden planen er ikke å kvitte meg med windows frem til linux kan overta 100%.

Prøver å google:
http://www.google.no/#hl=no&biw=1366&bih=563&q=kde+4.6.1+release+log&aq=f&aqi=&aql=&oq=&fp=9673303c3d43e4f4

Fant ingen ting som sier hva KDE 4.6.1 tilbyr av nyere funksjoner.
Bruker jeg helt feil søkeord?
Fleste windows programmer har som regel en log som sier hva som er nytt:

Noe som:
http://www.microsoft.com/windows/windows-7/compare/versions.aspx

Nå er jeg klar over det ikke er enkelt for dere å si at:
År 2007-2003 (Windows XP kan funksjon sammenlignes med linux basert på KDE 3.5)
År 2008- 2009 (Windows vista kan funksjon sammenlignet med linux basert på KDE 4.3)
År 2010-2011 (Windows 7 kan funksjon sammenlignet med linux basert på KDE 4.6.1)

Forstår det blir tullete denne sammenlignen siden det er mere i bunnen, men jeg jeg prøver å si er jeg fortrekker noe nytt, fremfor gammelt hvis jeg alikevel har mulighet.
(Med mindre jeg har gamle linux spill eller linux drivere som kommer i veien).

Jeg blosser i maskinvarekrav, er mest opptatt av noe som virkerlig får glede av noe nytt.
Maskinen jeg har takler fint windows 7 ultimate 64 bits (Belastes ca 1% med bare operativsystemet installert.) (12 GB ram og core i7 burde gi en pekepin med SSD).

Jeg tror vi står fast ved at KDE 4.6.1 er best men hvorfor oppgradere?
Hvorfor bytte distribusjon?

Foreløpig har jeg planer om å gå for opensuse isteden for mandriva.
Men er usikker på kubuntu, som jeg har på en annen stasjonær basert på AMD X6 og ATI skjermkort, for meg prøver jeg å gå for noe enkelt på DVD.
Muligens ATI driverene er like gode og dårlige på alle Linux distribusjoner bortsett fra Mint?

Men mint finnes vel neppe i KDE 4.6.1 selv om jeg har lite erfaringer med mint.

Så jeg er usikker, flere sier det fint skal kunne oppgradere Kubuntu 10.10 til KDE 4.6.1 men jeg har ikke bevist at det vil bli enkelest.
medlem i 169 måneder
 

Re: Hvilken KDE versjon foretrekker dere?

Innleggav viking60 » ons 16.03.2011 11:11

Jeg har forklart hvorfor det ikke altid er lurt å ha det siste. Det er ofte stabilitetsgrunner.

Når det gjelder Linux misjoneringe så har jeg muligens bommet dersom du har inntrykk av at jeg ønsker et MS fritt Norge.
Jeg ønkser fri konkurranse uten MS FUD og lobbyisme/"veldedighet".
Det best egnede OS'et bør få jobben.

I ditt tilfelle så vil jeg sterkt anbefale Windows.

Brukerens avatar
medlem i 176 måneder
 

Re: Hvilken KDE versjon foretrekker dere?

Innleggav lmh1 » ons 16.03.2011 11:24

viking60 skrev:Jeg har forklart hvorfor det ikke altid er lurt å ha det siste. Det er ofte stabilitetsgrunner.

Vil du si KDE 3.5 er 100% stabilt? over 3 års bruk? På topp maskinvare?
Da ville jeg si meg uenig, ofte er problemet her at en del er utdatert, som også kan bety sikkerhetrisiko. gjenstående feil blir nedprioritert.

Hvis vi snakker om kompaktibilitet, hva er svaret da? (Nyest) kombinert (Gammel?)
Blir jo som å kombinere en Alienware maskin til 20 000 kr med en windows NT 3.1 operativsystem eller Damn Small linux på 50 MB, noen som kan se hvordan det går?

viking60 skrev:Jeg ønkser fri konkurranse uten MS FUD og lobbyisme/"veldedighet".
Det best egnede OS'et bør få jobben.


Frihet er en god ting, spessielt å ha mulighet å velge
Men i mitt tilfelle, har jeg lite frihet siden jeg bare har et alternativ "windows".
Siden maskinvaren gir ikke linux større løft for å si det slik.
I prinsippet hadde jeg ikke hatt noe mot å betale for MAC OSX Lion som et alternativ til windows, men apple nekter folk med selvbygget PC muligheten. Snakk om friheten.

Er selv imot at bedrifter som Microsoft og Apple betaler seg plass i butikkhyllene, som i prinsippet er helt unødvendig. Samt at alle maskinene (Uten noen få pc byggere) er låst til windows eller mac.

Som du nevner "best egnede OS'et bør få jobben" så da burde uansett valget gå lett for folk. Men nå kan "egnet" være delevis kategorisert. (Surfing= linux & spill=windows)

Men på den andre siden, blir konkuransen nesten død for folk flest.
Jeg syns dette er kjedelig men slik er livet.

viking60 skrev:I ditt tilfelle så vil jeg sterkt anbefale Windows.


Så du mener jeg kaster bort tiden på linux?
Eller mener du jeg heller bør ha windows som hoved-operativsystem.
Og heller tilpasse KDE 4.6.1 til en av distribusjonene f.eks Opensuse?

Som å bruke det som kontormaskin og surfemaskin, til å gjøre det windows er svak på?
I prinsippet funger jo ASUS expressgate fint til det. Men på en annen side, så er mulighetene så begrenset.
medlem i 169 måneder
 

Re: Hvilken KDE versjon foretrekker dere?

Innleggav unbob » fre 18.03.2011 20:55

Takk, finnes det enklere måte?
Altså å sette opp opensuse sin pakkebehandler å kunne laste ned alienarena.ymp?

Siden jeg tror hvis jeg installerer den slik, så får jeg ikke nye versjoner som automatisk oppdateringer. Men Opensuse er nok oppdatert, så muligens jeg får det, bør ikke være nyere en RC (Eller være stabilt nok til normal bruk) Siden jeg er opptatt av FPS på et Nvidia GTX 570 skjermkort. Slik at spillet blir så bra som mulig på opensuse.
Har du prøvd? Forstår ikke at det kan være mye enklere... Det er bra å være skeptisk til informasjon du får på forum men om du kikker på lenken jeg limte inn:
http://software.opensuse.org/ymp/games/openSUSE_11.4/alienarena.ymp?base=openSUSE%3A11.4&query=alienarena
Spill pakkebrønnen oppdateres på lik linje med de andre pakkebrønnene til openSUSE.

Brukerens avatar
medlem i 197 måneder
 

Re: Hvilken KDE versjon foretrekker dere?

Innleggav Tertitten » fre 18.03.2011 21:29

lmh1: jeg er enig med Viking, jeg og syns du bør satse på windows.
Som jeg har sagt før er ikke det nødvendigvis ett nederlag, det gjelder preferanse og ut fra dine mange tidligere innlegg virker det som at Windows muligens er det rette for deg..

Husk det handler alltid om dine egne preferanser og ikke om hva andre mener. . Det finnes sikkert en hel del som vil påstå at Windows er bare dritt, men det får de stå for selv, min erfaring med Windows er OK, kunne vært MYE bedre, men det kunne også vært verre. Linux er ikke så mye bedre desktop system en windows, og på noe er det dårligere.
Finn ut av hva du kan leve med akkurat som de aller fleste andre av oss her inne har gjort..
f.eks Viking lever ikke med Linux fordi det er kult og elite og holde på med, han lever med Linux fordi det er nyttig, fordi det gir han mulighetene han ønsker, osv.

For min egen del lever ikke jeg personlig med linux for at det er så jævla mye bedre en Windows 7, for det er det ikke på desktop fronten, men jeg lever med det fordi jeg bruker en del verktøy som ellers koster penger og fordi linux gir repositories.
Ut av det kan man dra to slutninger...
1. Jeg er en gjerrig faen som ikke har lyst til å bruke penger...
2. Jeg er en lat faen som ikke gidder å kaste bort tid på å lete oppdateringer/installasjoner på nettet. Derfor passer linux meg. Hadde Windows tilbudt dette hadde jeg ikke giddi Linux for fem øre.
Det finnes fler grunner, men dette er hovedgrunnene mine, viking, og andre linuxbrukere syns kanskje det er latterlige grunner men det gir jeg blanke f i.. (tror nok egentlig ikke viking har noen spesielle problemer med dette)
Poenget er: Spiller det noen rolle om operativsystemet heter linux eller windows eller mac så lenge det fungerer og gir deg hva du vil ha?
Noen kompromisser må du gjøre, but hey, thats life..

Brukerens avatar
medlem i 173 måneder
 

Re: Hvilken KDE versjon foretrekker dere?

Innleggav olear » lør 19.03.2011 0:06

Liker KDE3 best, men sitter for øyeblikket i RHEL6 som har KDE 4.3.4, helt grei, mangler kanskje noen funksjoner, alt i alt ok å jobbe i.

Erfaren
Brukerens avatar
medlem i 227 måneder
 

Neste

Returner til Generell diskusjon



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Ingen registrerte brukere