Telenor mobilt bredbånd

Generell diskusjon om Linux og fri programvare, ikke et support forum.

Telenor mobilt bredbånd

Innleggav Mongrol » tir 19.04.2011 18:29

Hei jeg har et sony Ericksson mobilt bredbånd adapter til Telenor Mobilt bredbånd jeg får til å koble meg på nett uten problemer, men ikke via Telenors program siden de ikke har linux drivere. Jeg fikk laget meg en ny kobling i gnome og det fungerer greit.

Problemet er at jeg har valgt en default setting og vet egentlig ikke noe om hvordan Telenors programvare fungerer, kobler den bare opp mot telenor servere med en unik ID for hver bruker og identifiserer hvilket abbonement du har?

Eller ligger den infoen i modemet? Jeg vil helst ikke få en regning på bruk utenom det vanlige månedsabbonementet.

Dette er egentlig et spørsmål jeg burde stilt til Telenor selv, men de tar ikke mail om tekniske saker og jeg vil ikke ringe kundeservice til 12 kr/minuttet av prinsipp.
Håper noen vet dette :)
medlem i 156 måneder
 

Re: Telenor mobilt bredbånd

Innleggav hagenisse » ons 20.04.2011 22:24

Det er nok knyttet til simkortet, så det er trolig likegyldig hvordan du kobler deg opp.
medlem i 198 måneder
 

Re: Telenor mobilt bredbånd

Innleggav skeptikern » tor 21.04.2011 1:21

om jeg ikke tar feil så er det ett tlf nummer som tilhører kortet som på ett vanlig simkort.. Kjører seøv telenors mobile nett med ubuntu og det fungerer mycket bra..


Thomas
medlem i 225 måneder
 


Returner til Generell diskusjon



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]