Libre- eller OpenOffice?

Generell diskusjon om Linux og fri programvare, ikke et support forum.

Libre- eller OpenOffice?

Innleggav Dan Hansen » ons 18.05.2011 15:16

Hvilken av disse er "verdt" å satse på for tiden?

Mvh Dan
medlem i 205 måneder
 

Re: Libre- eller OpenOffice?

Innleggav quadra800 » ons 18.05.2011 15:44

Oracle har sluppet grepet på OpenOffice, så LibreOffice vil vel sannsynligvis opphøre. Dvs. gå for OpenOffice.

Brukerens avatar
medlem i 214 måneder
 

Re: Libre- eller OpenOffice?

Innleggav terjejh » ons 18.05.2011 17:04

Jeg vil si: bruk den versjonen som støttes av og pakkes av din (Linux) distro/OS leverandør.
Etter at Oracle har sluppet grepet, spørs det om prosjektene vil smelte sammen igjen, og av om begge eller bare ett får inn sponsorinntekter for å drive.
http://www.zdnet.com/blog/open-source/n ... ffice/8866

Selv bruker jeg ft. LibO 3.3.2 på openSUSE 11.4 og har ikke ikke brukt OOo siden 3.2.
Og jeg har vært godt fornøyd med framdriften og hyppige oppdateringer som har kommet på LibO.

F.t finnes både OOo og LibO i 3.4 beta
http://blog.documentfoundation.org/2011 ... available/

Erfaren
Brukerens avatar
medlem i 215 måneder
 

Re: Libre- eller OpenOffice?

Innleggav lmh1 » ons 18.05.2011 18:36

quadra800 skrev:Oracle har sluppet grepet på OpenOffice, så LibreOffice vil vel sannsynligvis opphøre. Dvs. gå for OpenOffice.


Er dette mulig?

Nå som flere og flere linux distribusjoner som kommer stadig med libreoffice, også skal vi så gå tilbake til openoffice?

Blir ikke det som å si (openoffice fikk koma, også voknet etter en diagnose? Diagnosen ble for mangelfullt?).

Personlig foretrekker jeg mest openoffice av disse, eneste grunnen til det, er en vane sak.
Navnet lyder kjent siden jeg har brukt denne siden versjon 1. Nå har vi kommet opp i 3.4 beta 1
medlem i 168 måneder
 

Re: Libre- eller OpenOffice?

Innleggav Dan Hansen » ons 18.05.2011 18:49

Hehe, ja, det er mulig.

En av gledene med disse programmene er at man vet pinadø aldri hva som funker neste uke. Linux' styrke er mangfoldet, men det kan også være en svakhet ...
medlem i 205 måneder
 


Returner til Generell diskusjon



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]