Evolution - backup-problem

Generell diskusjon om Linux og fri programvare, ikke et support forum.

Evolution - backup-problem

Innleggav gust » tor 19.05.2011 13:36

Jeg bruker Evolution for e-post, har installert Ubuntu 11.04, men har problemer med sikkerhetskopi. Får en feilmelding når jeg prøver å ta sikkerhetskopi. Se bildet.

Bilde

Noen som har et forslag til løsning ?
medlem i 213 måneder
 

Re: Evolution - backup-problem

Innleggav hailstiffler » tor 19.05.2011 16:38

Ser ut til at du har glemt å velge en mappe hvor backup skal lagres, du må velge en mappe i dialogen som popper opp.. f.eks en mappe under din hjemmemappe..
medlem i 155 måneder
 

Re: Evolution - backup-problem

Innleggav gust » tor 19.05.2011 18:07

Det er mulig du er inne på noe, men jeg får ingen valg før denne feilmeldingen kommer. Og trykker jeg OK på den - er det ikke mulig å endre på valgene i bildet under den. Jeg finner ikke ut hvor jeg kan sette forvalgte mapper heller.

Jeg har hatt problemer med mappen "Sendt" i tidligere versjoner - det virker som Evolution leter etter mappen "Sent" (engelsk ) Dette er en annen mulig feilkilde.
medlem i 213 måneder
 

Re: Evolution - backup-problem

Innleggav moma » tor 19.05.2011 20:41

Hei,
Ser ut som Evolution viser den meldingen første gangen du prøver å gjøre backup. Den meldingen er ikke farlig. Klikk OK og den vil fortsette videre. Velg da et skrivbart område hvor backupen skal lagres (en katalog i din hjemmemappe). Evolution vil huske katalognavnet til neste gangen og meldingen blir borte. Du kan brenne backup'en til CD eller USB-pinne fra din hjemmemappe.

Erfaren
Brukerens avatar
medlem i 234 måneder
 


Returner til Generell diskusjon



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]



cron