Iphone 4 eller galaxi s2

Generell diskusjon om Linux og fri programvare, ikke et support forum.

Iphone 4 eller galaxi s2

Innleggav anettel » søn 22.05.2011 12:24

Jeg skal kjøpe meg ny mobiltelefon, men er veldig usikker på hva jeg skal velge. Jeg står mellom Iphone 4 og samsung galaxi s2. Noen som har noen erfaringer å dele? Ting som er bra og dårlig. Jeg har lenge vært nysgjerrig på Iphone, men hører delte meninger. Så ser jeg at galaxy har fått strålende kritikk. Hva ville dere valgt og hvofor? :-)
medlem i 154 måneder
 

Re: Iphone 4 eller galaxi s2

Innleggav freddjoh » søn 22.05.2011 12:39

Jeg synes begge er veldig bra. Galaxy 2 er en del nyere enn iPhone 4, og har derfor bedre specs sånn teknisk sett. Men jeg holder allikevel en knapp på iPhone 4, pga brukervennligheten. Pluss at jeg synes Galaxy 2 er litt stor. Om ikke størrelsen er et problem for deg, så kanskje den er best for deg.

Kommer litt an på hva du er vant til fra før.

Brukerens avatar
medlem i 224 måneder
 

Re: Iphone 4 eller galaxi s2

Innleggav anettel » søn 22.05.2011 12:42

Jeg hadde tidligere en htc desire, men syntes at det ikke var så mange muligheter på den. Er det mye forskjell på str. på galaxy og Iphone?
medlem i 154 måneder
 

Re: Iphone 4 eller galaxi s2

Innleggav freddjoh » søn 22.05.2011 12:48

Galaxy 2 = Størrelse: 12,53 x 6,61 x 8,5 cm
Vekt: 116 gram

iPhone 4 = Størrelse: 11,52 x 5,86 x 9,3 cm
Vekt: 137 gram

Galaxy 2 er faktisk tynnere og lettere enn iPhone, men bredere og lengre.

Er du vant med Android og liker Android veldig godt ville jeg kanskje gått for en Galaxy 2. Men du får ikke noe særlig mer muligheter på en Galaxy 2 enn på en Desire. Android er fortsatt Android.

Kanskje du burde prøve noe nytt?

Brukerens avatar
medlem i 224 måneder
 

Re: Iphone 4 eller galaxi s2

Innleggav anettel » søn 22.05.2011 13:13

Ja kanskje jeg burde det. Har en venninne som sverger til Android og mener det er mye tull med Iphone, men mulig jeg burde prøve iphone :)

Takk for svar :) vil gjerne høre flere meninger.

Jeg ser det er mange som får knust glass i Iphonen sin...tåler de mye mindre enn andre telefoner? Er 4en mer robust enn 3gsen?
medlem i 154 måneder
 

Re: Iphone 4 eller galaxi s2

Innleggav freddjoh » søn 22.05.2011 13:17

Får inntrykk av at en del mennesker er aggressivt negative mot alt som har med Apple å gjøre, og disse snakker gjerne veldig høyt om alle problemer de innbiller seg at iPhone har.

Har selv hatt iPhone siden aller første utgave, og har aldri opplevd noe trøbbel med dem.

Jeg har da heller aldri hatt noe trøbbel med en Android telefon heller, selv om jeg har hatt 4 stk. De har bare aldri imponert meg på noe vis, og jeg har mistet interessen.

Brukerens avatar
medlem i 224 måneder
 

Re: Iphone 4 eller galaxi s2

Innleggav hailstiffler » søn 22.05.2011 14:11

Har ikke iPhone selv, jeg har en Andriod telefon, jeg er ganske missfornøyd med den, men jeg lånte en iPhone i 14 dager og har aldri opplevd maken til brukervennlighet.
Apple har muligens (uten at jeg vet det sikkert) en hel del mer restriksjoner på tilgjengelige applikasjoner, men for å være ærlig så savnet jeg heller ingenting de fjorten dagene jeg brukte en iphone.

Mitt neste kjøp av mobil blir definitivt en iphone, jeg er faktisk så trøtt på Android telefonen min at jeg rett og slett har valgt å bruke en Nokia C5 som har minimalt med funksjoner fremfor frustrasjon med andriod.

Det er nok definitivt mange Andriod fans her inne som vil reagere på hva jeg skriver, men husk at jeg skriver etter egne opplevelser og ikke troller Android her... Helt greit for meg om folk foretrekker Android over iphone med andre ord.
medlem i 155 måneder
 

Re: Iphone 4 eller galaxi s2

Innleggav aNordal » fre 03.06.2011 20:22

Noen som har tenkt på kompatibilitet med Linux?

Siden dette er et Linux-forum, mener jeg det er litt uansvarlig å hinte til iPhone uten å påpeke at man må ha iTunes for å bruke den, og at iTunes for Linux ikke fins.

Ser at anettel har kjøpt seg iPhone. Stakkars...
medlem i 206 måneder
 

Re: Iphone 4 eller galaxi s2

Innleggav freddjoh » fre 03.06.2011 20:41

Hvorfor stakkar? Bare fordi man poster denne i et Linuxforum betyr ikke dette at hun kun har Linux tilgjengelig.

Brukerens avatar
medlem i 224 måneder
 

Re: Iphone 4 eller galaxi s2

Innleggav aNordal » fre 03.06.2011 21:24

Ok, jeg glemte muligheten for at hun har andre OS tilgjengelig. Men ikke anta at hun har det heller, da. Jeg syns ikke det er noe rart i å anta at folk primært bruker Linux her.

Jeg ville syns synd på meg selv om jeg fikk en iPhone.
medlem i 206 måneder
 

Re: Iphone 4 eller galaxi s2

Innleggav omaha » fre 03.06.2011 22:15

Men nå var det vel ikke DU som skulle velge mellom de 2 alternativene, var det vel?
medlem i 204 måneder
 

Re: Iphone 4 eller galaxi s2

Innleggav freddjoh » lør 04.06.2011 9:59

Jaja, hvis du er en som er så imot alt som har med Apple å gjøre at du synes synd på alle som har iPhone, da synes jeg du har lite positivt å komme med.

Selv er jeg Macbruker og bruker aldri noe annet enn det, men jeg hadde ikke synes synd på meg selv om jeg hadde hatt en Windows 7 Phone.

Man kjøper det som passer for seg selv og så bruker man det eller lar være.

Brukerens avatar
medlem i 224 måneder
 

Re: Iphone 4 eller galaxi s2

Innleggav geirergoy » man 06.06.2011 0:06

Siden vi er inne på dette.....
Hvor godt funker de forskjellige mobilplattformene iOS, Android, Windows Phone og Symbian med en Linux-PC?

Mine erfaringer med Android og Symbian er at begge støtter filoverføring og mobilt bredbånd til laptopen med Linux, uten kluss eller ekstraprogrammer.

Vet ikke hvordan iOS er til dette bruket, men jeg har hørt at iPod ikke lar deg flytte mp3-filer tilbake til PCen..? Ikke full pott for filoverføring, i så fall.
Jeg er også svært spent på Windows Phone.

Vi befinner oss nå i 1984, og selv om jeg er open source-fanatiker, kan jeg absolutt kjøpe Windows-telefon dersom den har mindre STASI-liknende funksjoner enn iPhone og Android.
Bruker nå primært Symbian, men det vil neppe eksistere i fremtiden.

Brukerens avatar
medlem i 219 måneder
 

Re: Iphone 4 eller galaxi s2

Innleggav hailstiffler » man 06.06.2011 2:00

Generelt etter min erfaring fungerer det greit å hente filer fra de fleste mobiler samt lagre til filer, modem har jeg vel fått opp å kjøre på de aller fleste mobilene mine.
Angående iPod er muligens gtkpod en løsning, http://www.gtkpod.org/wiki/IPod_and_content .
Vet selv ikke hvordan dette programmet fungerer da jeg selv ikke bruker ipod, men test det ut :)

En ting jeg savner er muligheten for å synke kontakter osv på Android/Symbian osv telefoner til f.eks Evolution, Thundermail, Kcontacts osv. Så vidt jeg vet finnes det ingen løsning for dette?

Til slutt, personlig etter min erfaring så syns jeg Android har ett stykke igjen, men nå har jeg heller ikke testet de seneste versjonene og heller ikke en "unbranded" versjon så det er fullt mulig Android nå har alt jeg har savnet.
medlem i 155 måneder
 

Re: Iphone 4 eller galaxi s2

Innleggav dundee » man 06.06.2011 8:06

Ad overføring av mp3 til Linux: Dersom du har RythmBox kan du hente ut mp3 filene via denne. Koble til iPoden, åpne RythmBox og få opp sangene der. Så er det bare å dra dem over til mappen hvor du vil ha dem. Du kan risikere å få noen meningsløse filnavn, men taggene er korrekte, så det er bare å finne et skript eller program som navngir filene basert på tagger.

Når det gjelder iPhone vs Galaxy vil jeg si det er mye smak og behag. Har selv en iPhone 3GS, og er for så vidt fornøyd. Dog har jeg droppet iPhone4 (Selv om jeg snart bør ha ny, håper 5-ern snart dukker opp) etter mye ymse tilbakemeldinger på denne.
Det kommer vel i stor grad tilbake til muligheter, Android er åpent og du kan gjøre omtrent som du vil, iOS er som det meste Apple svært lukket. På den annen side, iOS fungerer det... Har likevel hatt mine stunder med frustrasjon over iPhonen, da det ikke er alltid jeg og Steve er enige om hvordan ting bør gjøres.

Android har jeg ikke selv, men flere av mine kollegaer (både mac og Windows/Linux-brukere) har diverse varianter og virker å være godt fornøyd. Igjen, man møter på utfordringer ved at systemet er åpent uten en sentral jernkontroll. Samtidig er det fritt frem for andre til å komme med løsninger på de tingene du ikke liker.

Om du kan vil jeg foreslå at du får testet begge over litt tid, ellers får du bare basere deg på magefølelsen.
medlem i 174 måneder
 

Neste

Returner til Generell diskusjon



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]