Så er det på'n igjen ...

Generell diskusjon om Linux og fri programvare, ikke et support forum.

Re: Så er det på'n igjen ...

Innleggav Dan Hansen » fre 27.05.2011 16:40

Hei du, og takk for ûberlig hjelp her.

Har vel prøvd rubb og rake av lydinnstillinger uten å komme til noen løsning. Mener ellers å huske jeg slet en del med det da jeg drev med digimodes i fldigi, da den også brukte litt ymse av lydkortinnstillinger. Det var i Mandriva med KDE.

Prøvde for moro skyld å installere Fedora med gnome her nå, og da kom lyden helt automatisk. Kunne også deaktivere IPV6 direkte i nettverkskonfigurasjonen, så det er enkelte ting som er en del enklere her. Lurer ellers på om det kan lønne seg å kjøre den løsningen du presenterte tidligere her, for det går ikke helt optimalt (ennå).

Edit: Jepp, det hjalp betraktelig.

Kommer ellers inn på http://www.rb.no nå, så det må ha vært noe rart i den andre installasjonen min. Har ikke hatt problemer med noen andre maskiner her i huset, så hva det kan ha vært vet jeg ikke.

Oppdaget ellers at youtube-filmer gikk i "high-speed" på den andre installasjonen, men har ikke kommet så langt at jeg har fått lagt inn Fedoraplus på denne ennå. Kommer tilbake med en fyldigere rapport når det skjer.

Edit: Fedoraplus er nå installert, og tingene funker helt ypperlig. Til og med drop-box'en skled rett inn.

Utover dette kan det for moro skyld nevnes at ved standard installasjon av denne, fikk jeg følgende partisjoner;

/root 54GB
/swap 6GB
/home 440GB

Tror jeg gir denne en sjanse jeg, og gir meg nå i kast med å finne ut av cinelerra og cqrlog ...

Dette er moro ... :-)

Mvh Dan
medlem i 205 måneder
 

Forrige

Returner til Generell diskusjon



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]