Nedlasting i Firefox

Generell diskusjon om Linux og fri programvare, ikke et support forum.

Nedlasting i Firefox

Innleggav thomas-j » søn 14.08.2011 15:45

Hei!

Jeg er mektig lei av at Firefox automatisk lagrer alle vedlegg eller filer jeg åpner! Det skjer enten jeg bare vil se ett vedlegg eller en fil, eller om det noe jeg faktisk vil laste ned.
Er det noen som kan hjelpe meg med dette? Nedlastingsmappa blir full av drit som jeg ikke er hypp på å lagre....

På forhånd takk:)

Thomas

Brukerens avatar
medlem i 193 måneder
 

Re: Nedlasting i Firefox

Innleggav moma » søn 14.08.2011 20:04

Hei,
Har du sett om det finnes en download-manager plugin til Firefox. Sjekk plugins/addons på https://addons.mozilla.org/en-US/firefo ... ad&cat=all

F.eks denne lar deg styre hvor nedlastede filer blir lagret i.
https://addons.mozilla.org/en-US/firefo ... e-file-to/
EDIT: Ikke så bra for ditt formål. Den lagrer hele websider.

Det hadde vært fint med en Firefox-utvidelse som sletter alle filene fra ~/Downloads katalogen utenom de filutvidelsene som er skrevet i "behold disse" lista. Jeg vil oftest beholde *.pdf og *.iso filer.

Erfaren
Brukerens avatar
medlem i 234 måneder
 

Re: Nedlasting i Firefox

Innleggav unbob » man 15.08.2011 21:18

Snodig... når jeg åpner filer direkte i Firefox (f.eks. en pdf-fil) havner den i /tmp/ og ikke i Nedlasting mappen min. Slik mener jeg det har vært på alle OS jeg har brukt Firefox... eller er det nedlastingshistorikken du snakker om? Den slår jeg alltid av i tillegg til å huke vekk for visning av nedlastingsvindu.
Bilde Bilde

Brukerens avatar
medlem i 196 måneder
 

Re: Nedlasting i Firefox

Innleggav thomas-j » tir 16.08.2011 16:55

Poenget er vel at jeg ikke vil at noe skal lagres i det hele tatt, uten at jeg har bedt om det. Den spør jo aldri om jeg bare vil åpne en fil, det er alltid lagring det er snakk om.....men jeg huka av for å ikke huske nedlastningshistorikk, så får vi se om det hjelper...

Brukerens avatar
medlem i 193 måneder
 

Re: Nedlasting i Firefox

Innleggav unbob » tir 16.08.2011 21:26

Ahh, så da laster den ned automatisk og så må du inn i Nedlasting mappen din for å åpne filen? Om så er tilfelle kan du kanskje endre hva som skal skje med forskjellige filtyper i Program-delen i Firefox innstillingene.
Bilde

Brukerens avatar
medlem i 196 måneder
 

Re: Nedlasting i Firefox

Innleggav terjejh » ons 17.08.2011 12:32

Uten at jeg har studert tråden i detalj, kom jeg til å tenke på:

Rediger>Innstillinger>Generelt
og velge Alltid spør hvor filer skal lagres

Da skal vel heller ikke Firefox lagre filer uten å i det minste å spørre først!?

Erfaren
Brukerens avatar
medlem i 215 måneder
 

Re: Nedlasting i Firefox

Innleggav thomas-j » fre 19.08.2011 16:07

Man skulle jo tro det ja.....men hos meg laster den alt uansett hva jeg gjør....
Har prøvd det meste nå, og hvis jeg ikke får fikset det snart så bytter jeg nettleser:)

Brukerens avatar
medlem i 193 måneder
 


Returner til Generell diskusjon



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]