Pussig museproblem i Linux Mint 11 XFCE

Generell diskusjon om Linux og fri programvare, ikke et support forum.

Pussig museproblem i Linux Mint 11 XFCE

Innleggav Dan Hansen » lør 03.09.2011 12:53

Da guttas Fedora 15 "tok kvelden" (les: ville ikke boote) forleden dag, og de ytret ønske om å få prøve en ny linuxdistro, endte vi idag opp med å installere Linux Mint 11 med XCFE.

Så langt så godt, og den virker både hurtig og (så langt) stabil, men vi har et pussig problem vi ikke finner noen god løsning på; musa funker ikke etter forventningene.

Dvs, den integrerte musepaden virker fint (det er en Packard Bell EasyNote av ukjent årgang) og eksterne musa virker bare sånn delvis. Jeg kan styre musepekeren med den eksterne musa (som er en Microsoft mus), og høyre museknapp virker tilsynelatende som den skal, jeg kan scrolle med hjulet i midten, og trykker jeg på hjulet i midten, funker dette som venstre museknapp. Men den venstre museknappen funker ikke!

Sannsynligvis er dette et driverproblem, men jeg aner ikke hverken hvor jeg legger inn denne driveren, eller hvordan.

Noen tips?

Dan
medlem i 206 måneder
 

Re: Pussig museproblem i Linux Mint 11 XFCE

Innleggav ak » man 05.09.2011 7:26

Hei,

Det er minst 8 år siden jeg sist har hørt om dette problemet, men se om du finner noen tips her:

https://wiki.archlinux.org/index.php/Al ... te_Methods

(Les hele siden, men det er antageligvis en slik mapping som må til.)

Personlig ville jeg antageligvis bare erstatet musa ;)

Administrator
Brukerens avatar
medlem i 237 måneder
 

Re: Pussig museproblem i Linux Mint 11 XFCE

Innleggav Dan Hansen » tir 06.09.2011 12:29

Prøvde faktisk tre forskjellige muser, og samme problemet på alle.

Ellers skjedde det noe minst likeså pussig - for plutselig virket det(?) - så sånn sett er saken løst for vår del :)

Mvh Dan
medlem i 206 måneder
 


Returner til Generell diskusjon



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]