Linux Theme Malvare?

Generell diskusjon om Linux og fri programvare, ikke et support forum.

Linux Theme Malvare?

Innleggav K.D.G » tir 10.07.2012 23:43

Mac Ubuntu? ubuntu 10.04 LTS

jeg er enda ny til linux

Brukerens avatar
medlem i 194 måneder
 

Re: Linux Theme Malvare?

Innleggav ingeva » fre 13.07.2012 9:18

Ubuntu 10.04 er helt grei,
men om vi snakker 12.04 (nyeste), så kan vi vel mistenke at Canonical (som har satt sammen Ubuntu) har hatt et øye både til Mac og Windows. De har altså glemt det gode, gamle prinsippet om enkelhet og brukervennlighet. Om ikke det skal være nok, så rapporteres det at 12.04 har en tendens til å fryse med ujevne mellomrom.
Ubuntu 10.04 er bra. Meget bra. Men det siste og nyeste nå, Mint 13, har tatt over for min desktop. Backup-serveren på boden kjører fortsatt 10.04, for den "ser" ikke "kontormaskinen" når den er lastet med 12.04.

Det verste med Linux er at du gjerne må prøve noen distroer før du finner en som fungerer for deg og din maskin. Men gjør du det, så kan du slippe å ergre deg over Windows, som jeg gjorde i nesten 20 år før jeg endelig fikk somlet meg til å gå over til Linux. Hadde tenkt på det i mange år, men hadde liksom for mye å gjøre ... :)
Det tok meg en stund å finne en distro som gikk bra (den første jeg fikk til å spille var 8.04, men det skyldtes at BIOSen min var ikke satt opp riktig). Siden tok det meg en uke å bli fortrolig med Linux, og nå bruker jeg bare Windows hvis jeg må hjelpe noen av mine stakkars venner som ennå ikke har våget å ta skrittet til Linux.
Mac? Sorry, Mac. Kryptisk som bare F. Har prøvd noen ganger, og skjønner nokså lite. Det er nok ment for folk som IKKE forstår noe av det med data ... :)

Brukerens avatar
medlem i 178 måneder
 

Re: Linux Theme Malvare?

Innleggav manwithnoname » søn 15.07.2012 13:54

Ai, så det du mener er at Mac brukere ikke er datakyndig ?
medlem i 183 måneder
 


Returner til Generell diskusjon



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Ingen registrerte brukere