av ak » tor 23.08.2012 13:32
Heisann,
Kjenner ingen nyhetssider, du har selvfølgelig noen Linux-avdelinger i flere av de større nettforaene.
Vi har i perioder hatt folk som har bidratt med gode artikler, men opp gjennom årene er det jeg som har stått for brorparten av innholdet. Det, og drift av sidene, har ofte skjedd på toppen av ganske lange arbeidsdager. Jeg jobber fortsatt mye overtid, men den går nå til andre prosjekter.
Linux går så det griner, men ikke på skrivebordet. Systemet er fantastisk for servere og utviklere, samtidig som det fungerer bra i routere, mobiltelefoner og andre enheter hvor kunden egentlig ikke vet at de bruker Linux. Personlig er jeg av den oppfatning at ingen av disse områdene taler særlig sterkt for et norskspråklig miljø på nett. Det er mulig at det stiller seg annerledes om man fokuserer på fri programvare generelt, og mindre på OSet.
Jeg kan nevne at vi i løpet av sommeren har laget nytt design for forum og forside, men jeg tror ikke at det i seg selv vil gi ny vind i seilene for Linux-biten.
Alle brukere kan sende inn artikler, hvis de i utgangspunktet er av alright kvalitet så går det sjelden mer enn et par timer før jeg får lagt den ut på forsiden. Men hvis du eller noen andre har lyst til å satse skikkelig så er vi absolutt åpne for å finne en ordning som gjør noe slikt mulig.