Oversetting av MIUI-android.

Generell diskusjon om Linux og fri programvare, ikke et support forum.

Oversetting av MIUI-android.

Innleggav runegang » søn 09.09.2012 9:43

Hei. Jeg benytter meg for tiden av MIUI Android på min Xiaomi MI-ONE. Jeg har da funnet frem til MIUI versjonen som ligger på http://miuiandroid.com . Dette er en MIUI som kan benyttes på flere telefoner.

Denne versjonen kan hvem som helst oversette og jeg hadde tenkt å få litt gang i det, men jeg er tydligvis ikke godt nok inne i det jeg må kunne for å få dette til. Kanskje det er noen som kan tenke seg å være med å oversette, eventuelt hjelpe meg i riktig retning?

Her er en link til oversettelsesinformasjon:
http://miui.connortumbleson.com/translators/

edit.
Det jeg lurer på er vel generelt hvordan jeg får tak i de filene jeg skal oversette, må de lastes ned ifra et sted, oversettes og så kopieres over i en mappe for opplastning? Kanskje noen kan hjelpe meg i riktig retning her.


Takk på forhånd.
medlem i 216 måneder
 

Re: Oversetting av MIUI-android.

Innleggav Aeyoun » søn 09.09.2012 15:56

Begynn med å lese på prosjektets dokumentasjonsside for oversettere. Språkfilene ligger i git-repositorier. Jeg ser at en norsk oversettelse er allerede startet.

Det er en kontaktepostadresse på den siden for å komme i kontakt med koordinatoren for oversettelser. Spør vedkommende om å sette deg i kontakt med de andre norske oversetterene. De setter helt sikkert pris på hjelp til arbeide og vil være behjelpelig med å få deg i gang.
medlem i 141 måneder
 

Re: Oversetting av MIUI-android.

Innleggav runegang » søn 09.09.2012 20:35

Hei og takk for svar. Jeg har forsøkt å lese meg til hjelp, men forstår trolig ikke nok, kanskje dette ikke er noe for meg, men jeg har virkelig lyst til å få det på norsk. Jeg har vært i kontakt med koordinatoren og det er nok jeg som er den eneste oversetteren for norsk pr. dags dato. Jeg har et repositorie, men i det finner jeg ingen filer, det er tomt og jeg lurer derfor på hvor jeg skal få filene fra, må jeg kopiere disse fra det engelske repositoriet og hvordan kan dette gjøres i git?


Jeg har oversatt flere små prosjekter før, men har aldri benyttet meg av git, men jeg tenkte kanskje noen her kunne hjelpe meg litt. Jeg har forsøkt å få kontakt med koordinator i forhold til å komme meg videre, men får ikke svar :-S
medlem i 216 måneder
 


Returner til Generell diskusjon



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]