Minnepennen min virker ikke lenger

Generell diskusjon om Linux og fri programvare, ikke et support forum.

Minnepennen min virker ikke lenger

Innleggav larsfromars » ons 12.09.2012 21:14

Håper jeg spør på rett sted her nå. Har en minnepenn som jeg har brukt mellom Mac og pc og nå har den kvelda helt. Lyset lyser ikke lenger, ingen av maskinene registrerer at den settes inn, har prøvd forskjellige usb-porter, har sjekka driverne i Windows -- ingen reaksjon. Litt surt, for skulle hatt innholdet. Har selvfølgelig ikke backup av noen ting.. :-P Forslag til løsning?

Edit: Uhm.. Er det sånn at dette forumet og forumet på mac1.no går over i hverandre?
medlem i 138 måneder
 

Re: Minnepennen min virker ikke lenger

Innleggav larsfromars » fre 14.09.2012 11:38

Ok, ok, EN I GANGEN!!


:-P

Ingen forslag?
medlem i 138 måneder
 

Re: Minnepennen min virker ikke lenger

Innleggav Kjetil Kilhavn » fre 14.09.2012 14:37

larsfromars skrev:Ingen forslag?

Siden du spør i Linux-forumet foreslår jeg herved at du setter minnepennen inn i en maskin som har Linux installert. Jeg er redd det ikke hjelper, men det kan jo være verdt et forsøk.
Når de andre maskinene ikke registrerer at du setter inn minnepinnen kan det hende den har tatt helt kvelden. De har begrenset levetid. Imidlertid kan den manglende reaksjonen i Windows og Mac OS skyldes at de ikke finner data på minnepinnen.

Har du ikke Linux installert anbefaler jeg deg å prøve en Live-CD med berging av data som formål. En av de mest kjente er SystemRescueCd, men du finner ei hel røys hos The LiveCD List.

Ellers er som vanlig Google din venn om du søker etter "recover dead flash drive".

Brukerens avatar
medlem i 198 måneder
 


Returner til Generell diskusjon



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Ingen registrerte brukere



cron