Linux på skolepc'er ...

Generell diskusjon om Linux og fri programvare, ikke et support forum.

Re: Linux på skolepc'er ...

Innleggav Del » lør 02.03.2013 17:18

Dan Hansen skrev:Ellers funker Photoshop sånn noenlunde i Wine, det er riktig, men manglet et par ting som f.eks muligheten for å invertere merking (CTRL + shift + I). Dessuten mistet bildene mine EXIF-info ved lagring, og det var det ikke riktig noen som kunne gi meg en forklaring på, utover at jeg burde rapportere til utvikler og vente på en oppgradering av Wine. Dog tror jeg Photoshop 7.0 var så gammelt at det ble ikke viet noen prioritering, hvis jeg ikke husker feil.
Det tror jeg ikke, de fikser for eldre program også. Som du kan se:
http://appdb.winehq.org/appview.php?iVersionId=1336
er det først 1.4 versjonen av Wine som har fått platinum, det er denne som følger nyeste ubuntu.
Men som du sier, det skjer hele tiden en utvikling, så kanskje jeg burde prøve igjen. Har som sagt også en ny datamaskin nå, og kanskje denne er noe mer "velvillig" enn den forrige jeg hadde. Er da verdt å forsøke ...
Litt usikker på hva jeg skal svare her. Det enkle svaret er nei, det vil ta mye tid og du vil bare gå tilbake til windows uansett. Det lengre svaret er at om du synes det er moro å prøve, og er villig til å bruke tid på det med et åpent sinn, så kan det hende du får noen positive overraskelser underveis. Personlig tror jeg du kunne klart deg fint med kun linux, men jeg frykter at den veien er altfor lang all den tid at du er avhengig av en rekke windows-only programmer.
medlem i 195 måneder
 

Forrige

Returner til Generell diskusjon



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Ingen registrerte brukere