Poky font installasjon til conky [Linux Mint Cinnamon]

Generell diskusjon om Linux og fri programvare, ikke et support forum.

Poky font installasjon til conky [Linux Mint Cinnamon]

Innleggav ynos82 » tir 08.01.2013 10:58

Hei
Kan noen hjelpe meg med å få installert Poky fonts? Fant fonten her http://jasacomputers.com/downloads/files/Python_Script___Conky_Disks_by_AnonymousLink.gz men får ikke pakket den ut eller installert den. Noen som vet hva jeg gjør feil?
Jeg er ganske ny med linux og brukte denne videoenhttp://www.youtube.com/watch?v=pXe2TFjAm7A får å installere det. Alt gikk ssom på videoen bortsett fra fonten. Får opp archive type not supported. Could not open "Python_Script___Conky_Disks_by_AnonymousLink"
medlem i 138 måneder
 

Re: Poky font installasjon til conky [Linux Mint Cinnamon]

Innleggav moma » ons 09.01.2013 14:00

Hei,
Installasjonen av fonter i GNOME/Ubuntu/Mint er veldig enkelt.

1) Pakk ut "Python_Script___Conky_Disks_by_AnonymousLink.gz" og lagre "Poky.ttf" i Downloads folder. Altså "Python_Script___Conky_Disks_by_AnonymousLink.gz" er et komprimert arkiv, og du må pakke det ut. Klikk på det og velg "Ekstrakt" fra menyen og lagre "Poky.ttf" i ditt hjemmeområde.

2) Start filbehandler (nautilus) og klikk på Poky.ttf fila. Den vil starte font-viewer. Du kan også starte font-visningen fra kommandolinjen. Tast
$ gnome-font-viewer $HOME/Downloads/Poky.ttf

Klikk på [Install Font] knappen i visningsvinduet.
Bilde
Den vil installere fonten lokalt i $HOME/.fonts/ katalogen.

EDIT: Du kan gjøre det hele med disse kommandolinjene (èn linje om gangen, ikke skriv $ foran).
Kode: Merk alt
$ wget http://jasacomputers.com/downloads/files/Python_Script___Conky_Disks_by_AnonymousLink.gz

$ tar -xvzf Python_Script___Conky_Disks_by_AnonymousLink.gz

$ gnome-font-viewer Poky.ttf

Erfaren
Brukerens avatar
medlem i 234 måneder
 

Re: Poky font installasjon til conky [Linux Mint Cinnamon]

Innleggav ynos82 » ons 09.01.2013 14:34

Hei!
Når jeg pakket opp Python_Script___Conky_Disks_by_AnonymousLink.gz så så fikk jeg kun opp Python_Script___Conky_Disks_by_AnonymousLink på nytt og det var den jeg ikke fikk fjort noe med. Fant fonten et annet sted så fikk fikset det men takk for hjelpen
medlem i 138 måneder
 

Re: Poky font installasjon til conky [Linux Mint Cinnamon]

Innleggav moma » ons 09.01.2013 14:40

Veldig bra ynos82,
Kunne vi se et skjermbilde av din Conky-setup og hvordan symbolfonten benyttes der.

Erfaren
Brukerens avatar
medlem i 234 måneder
 

Re: Poky font installasjon til conky [Linux Mint Cinnamon]

Innleggav ynos82 » ons 09.01.2013 14:45

Hehe jeg slettet det igjenn det var akkurat som noe ikke stemte.. Var iconer som ble borte vet ikke om det var jeg som gjorde noe feil eller hva...kalenderen blei også litt rar så jeg valgte å ta det vekk å prøve å finne en ny en :)

Legger merke til at ser ut som jeg har gjort noe galt da jeg fjernet det...ser ikke ut til at jeg får installert det igjenn

sudo apt-get install conky-all

Reading package lists... Done
Building dependency tree
Reading state information... Done
Package conky-all is not available, but is referred to by another package.
This may mean that the package is missing, has been obsoleted, or
is only available from another source

E: Package 'conky-all' has no installation candidate
medlem i 138 måneder
 


Returner til Generell diskusjon



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]