Jeg brukte program X i Windows. Finnes tilsvarende for Linux

Forumet hvor ingen spørsmål er dumme, eller hvis du har et Linux- og BSD-relatert spørsmål som ikke passer i kategoriene nedenfor.

Innleggav KloA » søn 06.11.2005 1:54

http://www.burtonini.com/blog/computers/sound-juicer <- gstreamer er eneste som er nevnt der.
medlem i 221 måneder
 

Innleggav ak » søn 06.11.2005 2:31

Sound-juicer bruker de codecer den vet om (bestemmes ved kompilering) og som er tilgjengelige (avhengig av hvilke pakker du har installert).

Har du Ogg og LAME burde du være dekket, med utgangspunkt i Ubuntu 5.10.

Administrator
Brukerens avatar
medlem i 236 måneder
 

Innleggav darius_w » fre 11.11.2005 13:30

Det er ingen som foreslår KAudioCreator?!

Jeg har en "ren" KDE installasjon, så sound-juicer (og Grip for den saks skyld) forlanger selvfølgelig alle gnome-librarys som jeg ikke har installert tidligere. Det gjorde selvfølgelig ikke KAC.

Tror jeg holder meg til KAC for rip av .wav og lame --preset standard sammen med autolame.sh som for decoding og Easytag til tagging.

Brukerens avatar
medlem i 229 måneder
 

Innleggav unwill » man 16.01.2006 2:23

Jeg brukte et program som heter WM Recorder , det er et program der jeg brukte til å laste ned .asf filer fra en stream av audio. Et radioprogram som jeg hører på pleier å legge ut "reprise" av sine programmer der folk kan streame, men jeg liker å høre det på mp3 spilleren min (som støtter .asf) Finnes det et program som laster ned streamen for Linux også? Programmet var også rask, brukte bare noen få minutter på en 1-times radio-program.

Brukerens avatar
medlem i 218 måneder
 

Innleggav mjjohansen » ons 21.06.2006 21:38

Jeg bruger også KAudioCreator. Jeg plejer at rippe til FLAC - har ikke så meget musik, som jeg lægger ind, så det gør ikke så meget, at det fylder en del. Jeg ripper nogle gange til .ogg, også - encoderen kan kaldes fra programmet.

Brukerens avatar
medlem i 213 måneder
 

Re: Jeg brukte program X i Windows. Finnes tilsvarende for L

Innleggav Prognatus » tor 03.08.2006 18:08

(m) skrev:Her er en tabell som lister opp en rekke program/funksjonalitet i Windows, og deres ekvivalenter for GNU/Linux

Det er en feil i den linken. Er siden flyttet? (bare russisk på dette nettstedet, så det er vanskelig å finne noe der...)

Brukerens avatar
medlem i 213 måneder
 

Innleggav mjjohansen » tor 03.08.2006 18:57

Keld Simonsen har en liste her, men den er ikke så omfattende. Det er en ældre liste efterhånden, så en del af den nyere software er ikke blevet taget med.

Brukerens avatar
medlem i 213 måneder
 

Innleggav Prognatus » tor 03.08.2006 19:36

Takk for den linken. Der sto det jammen også en annen og større link:

http://www.in.redhat.com/AppComparisonList.php3

Brukerens avatar
medlem i 213 måneder
 

One note!

Innleggav Palken » ons 20.09.2006 20:20

Noen som vet om ett linux program med tilsvarende funksjoner som ms one note. Vet om freemind, kbasket, knotes osv men ingen av disse ligner på one note! Si hva dere vil om MS men One Note er ett ganske genialt program. Har drevet med en del søking i google men har ikke klart og finne noe enda.

For de som ikke vet hva one note er http://office.microsoft.com/en-us/FX010858031033.aspx - her finnes det også en "skrytevideo"
medlem i 213 måneder
 

Audiokonverter er i KDE

Innleggav linuxdude » ons 20.09.2006 20:41

Hei på dere som bruker mye tid til å convertere musikk til andre filformater.

Denne er helt utrolig. Har ikke lignende i WINTENDO engang. (ikke som jeg har hørt hvertfall)

http://www.kde-apps.org/content/show.php?content=12608

Jeg bruker denne og det er bare å høyreklikke på filen eller katalogen med musikk "handlinger/convert to/ mp3,OGG,M4A(AAC),FLAC,WAW vips så er det gjort uten mere tull.

:-)

Brukerens avatar
medlem i 212 måneder
 

Innleggav mjjohansen » ons 20.09.2006 20:42

Netop OneNote har jeg også efterlyst en afløser til. Jeg bruger i øjeblikket KJots til det, men det har jo ikke den samme funktionalitet.

Brukerens avatar
medlem i 213 måneder
 

Innleggav TheHand » ons 20.09.2006 20:52

tomboy gir vel en del av samme funksjonaliteten?
medlem i 231 måneder
 

Innleggav Palken » ons 20.09.2006 21:31

Nei, dessverre.

Tomboy, Knotes, kbasket, freemind er alle sammen gode programmer! problemet er at ingen av de tilsvarer One Note og jeg har ikke opplevd at noen av dem arbeider noenlunde likt med One Note! De programmene er geniale til små notater og slikt.

One Note fungerer mye bedre til mer omstendige notarer, fra f.eks en forelesning eller noe. Det er lett å finne gamle notater og du kan enkelt bygge på dem, flytte rundt osv. Alt er organisert i tekstbokser som du enkelt kan flytte rundt på. Du kan også tegne fritt enkle figurer med musen om du vil. I tillegg kan du ta opp lyd og eventuelt filme med et kamera og legge med (Disse 2 siste er ikke jeg så mye ute etter men bare for og nevne hva det kan)
medlem i 213 måneder
 

Innleggav Prognatus » søn 22.10.2006 22:45


Brukerens avatar
medlem i 213 måneder
 

Innleggav Zarge » fre 27.10.2006 12:21

Jeg savnet to programmer som jeg hadde i windass. Bruker no Ubuntu.
I windass brukte jeg Newsleecher for å laste ned filer fra usenetserver og måtte bruke quickpar for å rette dem opp og et pakke program, men det som er i ubuntu er bra nok for meg. klibido har jeg testet litt for å laste ned fra usenetserver, funker jo forsåvidt greit. Er ikke like bra som newsleecher. Om ingen har noe forslag til bedre program enn klibido så får jeg bare bruke det. Program for å rette opp par filene finner jeg, men fikk ikke installert dem. Forslag til par program? (link og takk)

:bitchin:

Brukerens avatar
medlem i 234 måneder
 

ForrigeNeste

Returner til Hjelp! / Hvilken distribusjon? / Usortert



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]



cron