Oversikt over distribusjoner

Forumet hvor ingen spørsmål er dumme, eller hvis du har et Linux- og BSD-relatert spørsmål som ikke passer i kategoriene nedenfor.

Re: Oversikt over distribusjoner

Innleggav espenbo » fre 06.08.2010 0:15

Vet dere hvor lenge de kjører sikkerhetsoppdateringer? Står sikkert et sted på sidene men :rolls eyes:

Debian
CentOS

Espen
medlem i 209 måneder
 

Re: Oversikt over distribusjoner

Innleggav omaha » fre 06.08.2010 0:48

CentOS 5 har EOL (End of life) 31 mars 2014
CentOS 4 har EOL (End of life) 29 Feb 2012

De vedlikeholdes i 7 år som opphører på overnevnte tidspunkt - de følger RHEL syklus. CentOS 3 parkeres 31 oktober i år.
medlem i 204 måneder
 

Re: Oversikt over distribusjoner

Innleggav Quagmire » fre 06.08.2010 1:02


Brukerens avatar
medlem i 217 måneder
 

Re: Oversikt over distribusjoner

Innleggav myrvoldmartin » ons 16.02.2011 23:55

http://www.elementaryos.org
elementary OS er ett nytt Ubuntu basert operativsystem, som snart kommer i første utgave. elementary prosjektet startet med ett ikonsett og etterpå ett elementary tema. Nå jobber utviklerene med mange forskjellige prosjekter slik som epostklient, adressebok, kalenderprogram, ny dock i tillegg til flere andre meget spennende prosjekter.
Første utgaven vil være ganske lik på Ubuntu, men i den andre utgaven vil os'et inneholde mye nytt som slingshot, wingpanel og plank. Disse tre funksjonene kalles Pantheon.

Les mer:
http://www.omgubuntu.co.uk/?s=elementary
medlem i 157 måneder
 

Re: Oversikt over distribusjoner

Innleggav moroklumpen » tor 17.02.2011 1:56

Jeg har som mange her kjenner til søkt etter en distro som passer det nye Linuxbrukeren. Og pr i dag mener jeg Ubuntu skårer høyest på både det å være enkel, som det å ha alt man trenger på en enkel måte. Men dette handler også mye om smak som det handler om bruksmåten og hvilke krav den enkelte har. Men jeg har dårlige erfaringer med slike diskusjoner hvilket OS. Men det er riktig, dersom man forholder seg til Ubuntu, Opensuse, Mandriva og Fedora, att dette er ingen enkle sak og svare på.

Brukerens avatar
medlem i 158 måneder
 

Forrige

Returner til Hjelp! / Hvilken distribusjon? / Usortert



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]