Uønsket skjermsparer- hjelp?

Forumet hvor ingen spørsmål er dumme, eller hvis du har et Linux- og BSD-relatert spørsmål som ikke passer i kategoriene nedenfor.

Uønsket skjermsparer- hjelp?

Innleggav Ambivalmeister » fre 04.05.2012 20:43

Hei.

Har oppgradert fra kubuntu oneiric (11.10)til 12.04 precice (online), alt gikk fint, men uansett hva jeg gjør, så går skjermen i svart etter en liten stund når jeg går fra maskinen. jeg vil gjerne ha skjermen på hele tiden, er det noen som vet hvordan man kan få skjermen til å stå på hele tiden? Dette er en stasjonær maskin. har vært i systeminstillinger og kikket på skjerm og på strømstyring, men ikke noe der som funker.

Takker for hjelp.
medlem i 202 måneder
 

Re: Uønsket skjermsparer- hjelp?

Innleggav terjejh » fre 04.05.2012 22:36

Har du 'gnome-control-center' som i Gnome 3.x, kan det startes som Systeminnstillinger fra meny eller fra kommandolinja.

Under 'Personlig' kategorien finnes 'Lysstyrke og Lås', hvor man kan sette inntil 1 time som inaktiv tid for både skjermlås og hvor lang tid det skal ta før skjermen skal slå seg av.

Erfaren
Brukerens avatar
medlem i 215 måneder
 

Re: Uønsket skjermsparer- hjelp?

Innleggav Ambivalmeister » fre 04.05.2012 22:49

Takk!
jeg visste ikke at dette kontrollsenteret fantes, og har aldri kjørt "'gnome-control-center" før. Har klart meg uten, men nå er altså problemet løst.

Flott noen kunne svare på dette :-)
medlem i 202 måneder
 


Returner til Hjelp! / Hvilken distribusjon? / Usortert



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Ingen registrerte brukere