Søke etter PDF filer inni flere ulike mapper med samme navn

Forumet hvor ingen spørsmål er dumme, eller hvis du har et Linux- og BSD-relatert spørsmål som ikke passer i kategoriene nedenfor.

Søke etter PDF filer inni flere ulike mapper med samme navn

Innleggav Jon » tir 08.05.2012 10:02

Hei folkens, litt knotete tittel, men kom ikke på en bedre måte å skrive det på.

På jobben (designbyrå) har vi en server (Nexenta Core – en slags merge via Debian og Solaris) som deler filer via AFP, og dette fungerer strålende. Aberet er at man ikke kan søke effektivt inni PDF filer på et AFP volum. Derfor har vi kommet opp med at vi kan ha en kopi av alle ferdige pdfer lokalt, slik at Spotlight kan indeksere og søke inni filene. Innsamlingen av disse PDF'ene vil vi gjerne automatisere på serveren.

Alle prosjektene har lik struktur, og er bygd opp på følgende vis:
Kode: Merk alt
Kunder
  -> Kundenavn
    -> År
      -> Prosjektnavn
        -> Orginaler
          -> Trykk
            -> PDF fil(er)
          -> Skjerm
            -> PDF fil(er)


Det jeg lurer på er hvordan man kan søke etter alle PDF filer som ligger i en mappe som heter "Skjerm". Mao. luke ut alle andre PDF filer (korrekturer, etc.) på maskinen. Søket vil bli gjort via kommandolinje (og automatisert via cron hvis alt funker som det skal)

Takk for alle svar, og hvis noe er uklart – si i fra, så skal jeg prøve å forklare bedre. :)

Moderator
Brukerens avatar
medlem i 242 måneder
 

Re: Søke etter PDF filer inni flere ulike mapper med samme navn

Innleggav olear » tir 08.05.2012 13:07

Kode: Merk alt
ls /path/to/Kunder/*/*/*/Originaler/Skjerm/*.pdf
? :)

Erfaren
Brukerens avatar
medlem i 226 måneder
 

Re: Søke etter PDF filer inni flere ulike mapper med samme navn

Innleggav terjejh » tir 08.05.2012 14:00

Et alternativ med en kollonneliste (ala 'ls -1'), under forutsetning av at 'Skjerm' ikke også finnes som filer i strukturen

Kode: Merk alt
find /path/to/Kunder -name "*.pdf" | grep Skjerm

Erfaren
Brukerens avatar
medlem i 215 måneder
 

Re: Søke etter PDF filer inni flere ulike mapper med samme navn

Innleggav Jon » tir 08.05.2012 14:14

Takk for svar. :)

Jeg endte opp med dette:

Kode: Merk alt
find /datapool/Lager/Kunder/ \( ! -regex '.*/\..*' \) -type f -regex '.*/2012/.*/'*'trykk'*'/.*.pdf' -exec cp --update -p '{}' '/sti/man/kopierer/til/' \;


Den første -regex gjør at den ikke søker inni skjulte mapper (har litt ræl som OS X legger igjen, som jeg ikke vil søke i). Deretter kreves det at den søker inni 2012, og deretter inni en mappe som har "trykk" i filnavnet. Også til slutt kopierer den kun nye filer, mens den beholder "fil metadataen" som opprettet, eier, etc.

Satt den til å kjøre via cron en gang i døgnet, eneste aberet er at jeg må oppdatere den en gang i året, men det kan jeg overleve. :)

Moderator
Brukerens avatar
medlem i 242 måneder
 


Returner til Hjelp! / Hvilken distribusjon? / Usortert



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]