hva Ubuntu mest stabile Vesjon??

Forumet hvor ingen spørsmål er dumme, eller hvis du har et Linux- og BSD-relatert spørsmål som ikke passer i kategoriene nedenfor.

hva Ubuntu mest stabile Vesjon??

Innleggav K.D.G » man 11.06.2012 15:26

prøvd ubuntu-12.04-desktop-i386 fikk masse random error i dag :(

har også prøvd ubuntu-10.04-desktop-i386 bruker mend massa om å orgradere helle tiden...

jeg skal hjelpe noe med å få ubuntu på pc med de kan ingen ting om "pc" så det må vere noe stabilt og jeg masse error :S da hive de an i søpla og vil ha penger før brye...

håper ikke ubuntu er død i i1 :)

takk for alle svar :D

Brukerens avatar
medlem i 194 måneder
 

Re: hva Ubuntu mest stabile Vesjon??

Innleggav hailstiffler » man 11.06.2012 17:06

Hei, vær så snill å ikke ta dette galt, men jeg har noen ganger problemer med å forstå hva du skriver, det kan være mange grunner til dette som er utenfor din kontrol, men kanskje det ville hjelpe om du aktiverer stave-kontroll i nettleseren din.. Jeg sier dette uten noen andre intensjoner en for å forsøke å hjelpe deg i og bli bedre forstått og håper du ikke tar ille opp.

LTS versjonene til Ubuntu skal jo være de mest stabile utgavene av Ubuntu, begge versjonene du nevner er jo LTS.

Kanskje du kan fortelle litt om problemene du har så kan vi muligens hjelpe deg å løse disse problemene, istedenfor å hoppe fra en versjon med noen problemer til en annen versjon med andre problemer... Det kan jo hende at løsningen på dine problemer er enkle og "permanente"
medlem i 155 måneder
 

Re: hva Ubuntu mest stabile Vesjon??

Innleggav lmh1 » ons 13.06.2012 20:46

Kan sikkert være greit å nevne hva slags maskinvare som man bruker.

Gigabyte hovedkort og ATI skjermkort har nok hatt en del problemer, samme med maskinvare som er forhåndsvis ny kan også slite.

Ellers vet ikke vi om du har sjekket SHA256SUMS eller MD5 summen av ISO imaget.
medlem i 168 måneder
 

Re: hva Ubuntu mest stabile Vesjon??

Innleggav ingeva » man 16.07.2012 19:03

K.D.G skrev:prøvd ubuntu-12.04-desktop-i386 fikk masse random error i dag :(
Du har sikkert funnet ut av dette nå, men jeg har installert Mint 13 og er meget fornøyd. Det var et par feil med at det hang en gang i blant, men etter at jeg har oppgradert kjernen til 3.3.6 ser det ut til å gå bedre. Det er også mulig å prøve aller siste versjon som sies å være stabil, 3.4.4. Instruksjoner om å installere disse finnes på nettet.
Mint 13 (Maya) er basert på Ubuntu, så det bør være midt i blinken for deg.

Brukerens avatar
medlem i 178 måneder
 

Re: hva Ubuntu mest stabile Vesjon??

Innleggav K.D.G » tor 26.07.2012 23:09

K.D.G skrev:prøvd ubuntu-12.04-desktop-i386 fikk masse random error i dag :(

har også prøvd ubuntu-10.04-desktop-i386 bruker mend massa om å orgradere helle tiden...

jeg skal hjelpe noe med å få ubuntu på pc med de kan ingen ting om "pc" så det må vere noe stabilt og jeg masse error :S da hive de an i søpla og vil ha penger før brye...

håper ikke ubuntu er død i i1 :)

takk for alle svar :D


Mac os x.6.8 Bruker Parraels 6 og prøvd 10.04 på en eee-pc 900

Brukerens avatar
medlem i 194 måneder
 

Re: hva Ubuntu mest stabile Vesjon??

Innleggav stianiquniesz » lør 28.07.2012 15:07

Skjønner jeg deg riktig om du kjører osx på en anus eee 900 som du igjen skal kjøre parallels på for og få ubuntu ?
medlem i 203 måneder
 

Re: hva Ubuntu mest stabile Vesjon??

Innleggav K.D.G » lør 28.07.2012 20:08

MacPro 2010 Model med Macos 10.6.8 -VM- Linux

Brukerens avatar
medlem i 194 måneder
 

Re: hva Ubuntu mest stabile Vesjon??

Innleggav stianiquniesz » søn 29.07.2012 20:25

Tror ikke paralles er støttet i mountain lion, er du sikker på at det er støttet? Har det ikke selv så kan ikke bekrefte.
medlem i 203 måneder
 

Re: hva Ubuntu mest stabile Vesjon??

Innleggav K.D.G » lør 18.08.2012 23:07

jeg har snow leopard ikke lion eller senere med parraels.

mac os x .6.8 < snow

mac os x 7&8 < lion Mlion

Brukerens avatar
medlem i 194 måneder
 


Returner til Hjelp! / Hvilken distribusjon? / Usortert



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Ingen registrerte brukere