Får ikke lagt til trådløs skriver i Kubuntu 12.04

Forumet hvor ingen spørsmål er dumme, eller hvis du har et Linux- og BSD-relatert spørsmål som ikke passer i kategoriene nedenfor.

Får ikke lagt til trådløs skriver i Kubuntu 12.04

Innleggav Ambivalmeister » fre 20.07.2012 12:09

Hei.

Har kjøpt ny skriver, trådløs. Funker fint på 2 maskiner som kjører Kubuntu 12.04, var ikke noe problem å legge dem til. Den ene er stasjonær, og der bruker jeg en trådløs USB. Har også en Asus (ren installasjon av 12.04, de andre er oppgradert til 12.04 fra 11.10) som også var problemfri å legge til. Men i den siste maskinen (HP-laptop), så funker det ikke i det hele tatt. Alle maskiner kjører Kubuntu 12.04, og jeg lurer på hva jeg kan mangle på denne HP'en som gjør at jeg ikke får den opp i listen når jeg trykker "ny skriver". Jeg får ikke opp navnet på skriveren, og har prøvd å skrive inn banen manuelt, noe som sikkert ikke stemmer. Skriveren er for ordens skyld en Canon MG 6250, trådløs. Noen som kan hjelpe? Alle maskiner er koblet trådløst på en ruter. På forhånd takk for hjelp :-)
medlem i 202 måneder
 

Re: Får ikke lagt til trådløs skriver i Kubuntu 12.04

Innleggav aNordal » søn 26.08.2012 15:47

Har du brannmur? Skriveren bruker sikkert en protokoll for å annonsere seg selv (typisk SSDP). SSDP er basert på UDP, så det skal funke hvis du åpner alle porter på UDP.
medlem i 206 måneder
 


Returner til Hjelp! / Hvilken distribusjon? / Usortert



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Ingen registrerte brukere