java for FF på Pear 5

Forumet hvor ingen spørsmål er dumme, eller hvis du har et Linux- og BSD-relatert spørsmål som ikke passer i kategoriene nedenfor.

java for FF på Pear 5

Innleggav tronnis » ons 25.07.2012 17:46

Hallo.

Jer er HELT ny på linux og installerte Pear 5.0 for 1 time siden. River og sliter meg i håret og prøver å finne gode gruner til hvorfor jeg ikke skal droppe hele greien og installere win7 som virker utmerket.

Men jeg vil ikke gi opp enda!!!! Prøver å få java til å virke med FF men aner ikke hvordan man skal installere dette. Prøvde for ordens skyld med Chrome også men skjønte ikke bæret der heller.

Skal java finnes i denne synopsis tingen?? Kan noen hjelpe meg med teskje, steg for steg før jeg avinstallerer hele greien?? Pliiiis.
medlem i 169 måneder
 

Re: java for FF på Pear 5

Innleggav viking60 » ons 25.07.2012 19:43

Pear er en ubuntu mini remix
prøv dette:
Åpne Terminal og skriv
Kode: Merk alt
sudo apt-get install openjdk-7-jre icedtea-7-plugin


Start Firefox på nytt og sjekk java.

Brukerens avatar
medlem i 175 måneder
 

Re: java for FF på Pear 5

Innleggav tronnis » ons 25.07.2012 21:11

viking60 skrev:Pear er en ubuntu mini remix
prøv dette:
Åpne Terminal og skriv
Kode: Merk alt
sudo apt-get install openjdk-7-jre icedtea-7-plugin


Start Firefox på nytt og sjekk java.

Takk!

Funket ikke men det var sikkert en typo for min del. Prøvde å søke etter openjdk i synopsis, fant dette og installerte. Deretter tolk jeg å søkte etter icedtea- : samme greien, og nå virker det.

Hvorfor kunne ikke dette stått på nedlastingssiden til java? Eller i hjelp for FF??? Det er ikke så rart at terskelen er for høy for oss vanlige dødelige.
medlem i 169 måneder
 

Re: java for FF på Pear 5

Innleggav viking60 » tor 26.07.2012 0:40

Bare glad for å kunne hjelpe til etter fattig evne. ;)
Du har nok snublet borti en av de vanligste problemstillingene. Det har vært en del frem og tilbake med Java siden Oracle kjøpte opp Sun. Så du er ikke alene om å klø deg litt i hodet der.

På den positive siden så er dette en egangs installasjon som du kan "set and forget" - så nå er det gjort :-D
Du har nå rykket opp en divisjon, til uvanlig dødelig.....

Brukerens avatar
medlem i 175 måneder
 


Returner til Hjelp! / Hvilken distribusjon? / Usortert



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]



cron