Googel Drive og mirror folders

Forumet hvor ingen spørsmål er dumme, eller hvis du har et Linux- og BSD-relatert spørsmål som ikke passer i kategoriene nedenfor.

Googel Drive og mirror folders

Innleggav olahafs » man 24.09.2012 16:06

Heisann

Som mange andre har jeg i de siste dagene tatt i bruk google drive, og er happy nå som alle dokumentene mine ligger trygt på det store internettet.

Problemet mitt er bare at jeg er gammeldags, og ønsker å beholde dokument mappen min der den lå i gamledager. For nå måtte jeg flytte hele greia til google drive

Så mitt spørsmål er . Hvordan er det jeg lettest synker/mirror to mapper på samme maskin? er det i det hele tatt mulig, eller må jeg ta kopi av alt?
Har macbook pro, og tenkte å innstalere nyeste os´et nå.
medlem i 138 måneder
 

Re: Googel Drive og mirror folders

Innleggav Aeyoun » man 24.09.2012 17:18

olahafs skrev:[…] tatt i bruk google drive, og er happy nå som alle dokumentene mine ligger trygt på det store internettet.

Hvordan vet du at det er trygt? ;)

olahafs skrev:[…] ønsker å beholde dokument mappen min der den lå i gamledager. For nå måtte jeg flytte hele greia til google drive

Hvordan er det jeg lettest synker/mirror to mapper på samme maskin? er det i det hele tatt mulig, eller må jeg ta kopi av alt?

Symbolske lenker (symlinks)! Det gjør at mappestien til én mappe kan peke til en annen. Altså er det på disk den samme mappen, men du beholder illusjonen av å ha to.

Noe sånt som dette (les manual- eller Wikipediasiden):

Kode: Merk alt
ln -s ~/Documents/ ~/.local/google/drive/


Ser du postet i Linux-gruppen, men mente kanskje å poste i Mac-gruppen. Løsningen er uansett helt den sammen.
medlem i 141 måneder
 


Returner til Hjelp! / Hvilken distribusjon? / Usortert



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]