en linux distro som ser ut som / fungerer som OSX

Forumet hvor ingen spørsmål er dumme, eller hvis du har et Linux- og BSD-relatert spørsmål som ikke passer i kategoriene nedenfor.

en linux distro som ser ut som / fungerer som OSX

Innleggav K.D.G » fre 09.11.2012 1:39

Jeg leter etter en linux distro som jeg kan configé til se ut som , og fungere som OSX

jeg trenger en distro som har følgende :

1. global meny
2. crossover , playONLinux, wine support
3. fil-browser som viser størrelse på filer, ikke bare antall
4. en "dock" nederst på skjermen som har "hide" options
5. menu for SystemSettings shutdown / log-off

jeg trenger et topp panel som har menu, global meny, mye plass, volume og klokke
og en bunn panel som har : dock , fil-browser, stasj box

Har dere noen forslag ?

Brukerens avatar
medlem i 194 måneder
 

Re: en linux distro som ser ut som / fungerer som OSX

Innleggav Kjetil Kilhavn » fre 09.11.2012 9:59

K.D.G skrev:Jeg leter etter en linux distro som jeg kan configé til se ut som , og fungere som OSX

jeg trenger en distro som har følgende :

1. global meny
2. crossover , playONLinux, wine support
3. fil-browser som viser størrelse på filer, ikke bare antall
4. en "dock" nederst på skjermen som har "hide" options
5. menu for SystemSettings shutdown / log-off

jeg trenger et topp panel som har menu, global meny, mye plass, volume og klokke
og en bunn panel som har : dock , fil-browser, stasj box

Har dere noen forslag ?


Jeg har ingen forslag, og du har sikkert sett på disse forslagene fra Google allerede:
Macbuntu
Four Different Linux Distributions That Look Like Mac OS X

Brukerens avatar
medlem i 198 måneder
 

Re: en linux distro som ser ut som / fungerer som OSX

Innleggav viking60 » fre 09.11.2012 13:19

Er dette likt nok?
Bilde
Det er Openbox med cairo-dock (som kan tilpasses omtrent til hva du vil), med urxvt terminal integrert i bakgrunnen (kjører htop på bildet).

Det burde kjøre greit på de fleste distroer, men Arch er nok best på dette.
Openbox krever lite resurser og ting går lynkjapt.

Play on linux og Wine skulle ikke være noe problem.
PS: Det ser ut til at bildet blir kuttet i underkant på bildr.no - men du ser det jo på det lille bildet)

Brukerens avatar
medlem i 175 måneder
 

Re: en linux distro som ser ut som / fungerer som OSX

Innleggav Blå-tann » lør 22.12.2012 10:14

Denne er utviklet med mål om å ligne Mac Os X:

http://pearlinux.fr/

Slett ikke en dårlig etterligning, men ingen distro vil fungere optimalt som Os X, bare ligne.
Pear Linux er ivertfall vedlikeholdt og oppdateres som en Os X lookalike.
medlem i 196 måneder
 

Re: en linux distro som ser ut som / fungerer som OSX

Innleggav QtanJ » søn 23.12.2012 20:26

Eg vil anbefala å ha /home på eigen partisjon tilfelle du vel feil distribusjon og vil skifta seinare. Så lenge du har riktig skrivebordsmiljø og tema installert vil då sannsynlegvis personleg oppsett(Mac-liknande) sjå likt ut etter installasjon av ny distribusjon. Du vil også ta vare på wine-bottles utan at du treng flytta dei over på anna medium først.

Kva som helst av dei store gode distribusjonane burde fungera berre du søkjer på Internett etter "Mac like ubuntu" eller byt ut ubuntu med opensuse, mandriva eller byt ut ubuntu med skrivebordsmiljø: xfce, gnome, unity, openbox m.m.

Eg har ikkje sett KDE4 tema for mac-liknande oppsett. Eg finn berre KDE3.x informasjon, men det betyr ikkje at det ikkje er mogleg. Berre at ein må kjenne til korleis du vil ha det, og korleis ein eventuelt kan tilpassa kde. Eg kjenner ikkje verken Mac-funksjonalitet eller ein del ikkje-standard KDE-funksjonalitet for dårleg til å kunne seia ja eller nei til om det er mogleg utan å laga nytt tema og eventuelt skriva litt kode. Difor vil eg anbefala kva som helst anna skrivebordsmiljø som har tilgjengelege guidar.
medlem i 209 måneder
 


Returner til Hjelp! / Hvilken distribusjon? / Usortert



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]