Har noen erfaringer med OpenMandriva?

Forumet hvor ingen spørsmål er dumme, eller hvis du har et Linux- og BSD-relatert spørsmål som ikke passer i kategoriene nedenfor.

Har noen erfaringer med OpenMandriva?

Innleggav lmh1 » ons 26.03.2014 14:40

Hei, lurer på om noen har erfaringer med Open mandriva 2014 beta sammenlignet med tildligere mandriva ONE 2012, blir neppe helt samme men er det store forskjeller?

Eller vil dere i så fall anbefale Mageia som antakelig blir noe nærmere mandriva var før?
Skal installere på stasjonær vurder jeg, ytelse er vertfall ikke noe problem, men vil helst ha nyest mulig versjon uten at distribusjonen blir ustabil av den grunn. Vurder om det er noe poeng å gå bort i fra kubuntu 13.10.
medlem i 168 måneder
 

Re: Har noen erfaringer med OpenMandriva?

Innleggav jerry.c.bush » ons 26.03.2014 15:41

For meg er det fortsatt bare en distro som gjelder og det er Linux Mint. Aldri skuffet meg i alle fall. Installer og bruk uten noe om og men. Etter hvert ingen ekstra drivere som trengs eller noe annet ekstra dill dall som gjør det til en lang vei med installasjon for at ting skal fungere. Har forsøkt mang andre distroer på ganske så mange maskiner, men faller alltid tilbake til Mint.

Brukerens avatar
medlem i 156 måneder
 

Re: Har noen erfaringer med OpenMandriva?

Innleggav lmh1 » fre 28.03.2014 10:19

Personlig syns jeg linux mint er veldig tynn og ikke så stilig layout.
Men nå er det en stund siden jeg brukte mint så kan være noe har skjedd siden den tiden.

Ser du på Green GTK theme for mint http://forums.linuxmint.com/viewtopic.php?f=29&t=153769 tror jeg du forstår rask hva jeg mener. Da er nesten Minsta(Mint vista)Green Pack GTK theme bedre, selv om grønnfargen ser veldig kjedelig ut.

Selv ville jeg foretrekket Mandriva powerpack om den fantes for 2014. Men den tiden er nok over.
medlem i 168 måneder
 

Re: Har noen erfaringer med OpenMandriva?

Innleggav jerry.c.bush » fre 28.03.2014 14:05

Det jeg legger i det er noen få ting:
Brukervennlig (workflow) og installering/knoting for å få ting til å fungere.

Hvordan det "ser ut" betyr mindre så lenge alt fungerer uten at jeg trenger gjøre noe ekstra. Du har jo forsåvidt også flere skrivebord i Mint også: KDE, Xfce, Mate, Cinnamon, LMDE... Og utséende er forskjellig fra hvert skrivebord så her skal det være nok å ta av og noe for en hver "smak".

Brukerens avatar
medlem i 156 måneder
 

Re: Har noen erfaringer med OpenMandriva?

Innleggav lmh1 » lør 29.03.2014 20:57

Ble ikke så bra som Kubuntu 14.04 beta så gikk for dette istedenfor, nvidia driverne der var ikke så vanskelig å installere.
medlem i 168 måneder
 


Returner til Hjelp! / Hvilken distribusjon? / Usortert



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Ingen registrerte brukere