Dele samme iPhoto bibliotek på forskjellige maskiner

Alt som er relatert til nettverk og tjenester for nettverk, inklusive konfigurasjon av trådløse nettverk.

Dele samme iPhoto bibliotek på forskjellige maskiner

Innleggav deadringer971 » ons 25.02.2009 0:20

Jeg har satt opp et apple nettverk hos min mor som består av en iMac med all data på og en Mac Mini. Dette er koblet trådløst via Apple Extreme. Jeg ønsker å kunne åpne iPhoto biblioteket som ligger på iMac med å benytte iPhotoprogrammet på Mac Mini for å kunne få de samme Hendelsene, Bilder, Albumer etc. Jeg ønsker ikke å benytte "delt bibliotek" funksjonen. Den er for fattig.

Jeg har prøvd å få iPhoto på Mac Mini til å benytte biblioteket som ligger på iMac. Men det ser ut som denne glemmer hvor den henter informasjon fra, spesielt om den ikke i det øyeblikket finner den delte disken på iMac.

Et annet alternativ kan jo være å synkronisere (kopiere) biblioteket over til Mac Mini. Men jeg har forstått det sånn at iPhoto er kun 1 fil og vil derfor kopiere de 20GB hver gang den skal oppdateres. Det fungerer jo ikke :-!

Har noen her lignende løsninger for dette? Eller noen tips for hvordan jeg kan få dette til å fungere bedre. Må være enkelt. Mor er ikke veldig teknsik. :-)

Brukerens avatar
medlem i 215 måneder
 

Re: Dele samme iPhoto bibliotek på forskjellige maskiner

Innleggav VIP » tir 22.11.2011 22:39

dette lurer jeg også på, fant du noe løsning?
medlem i 214 måneder
 

Re: Dele samme iPhoto bibliotek på forskjellige maskiner

Innleggav suselfunk » tir 22.11.2011 23:25

Vi bruker dropbox - og det fungerer supert med iPhoto'09 - men det kan tenkes at det er trøblete med iPhoto'11 har jeg hørt. Ellers: Så kan ikke to skrive til samme bibliotek samtidig, så det er nok best å ha kun iPhoto åpen om gangen.
medlem i 215 måneder
 


Returner til Nettverk / Sikkerhet



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]



cron