Slå av wifi til lan bridge?

Alt som er relatert til nettverk og tjenester for nettverk, inklusive konfigurasjon av trådløse nettverk.

Slå av wifi til lan bridge?

Innleggav Firestone » søn 22.11.2009 22:12

Jeg er ærlig talt litt usikker på hva jeg skal google etter når det gjelder akkurat dette.

Det gjelder en Linksys WRT54GL ruter som er flashet med OpenWRT firmware og det grafiske grensesnittet X-WRT.
Ruteren kjører linux-programvare for de som ikke kjenner til den.

Jeg har et tilfelle hvor det er ønskelig at de som kobler seg til denne ruteren trådløst IKKE skal ha tilgang til de resursene som er plugget i den innebygde switchen i ruteren (LAN1,2,3,4). Hvordan kan dette egentlig løses?
Om det ikke er noen som har en løsning for denne spesifike ruteren/firmwaren, så i allefall hvordan man gjør dette generelt i linux, og hva kalles det....?

Takker for alle svar

Brukerens avatar
medlem i 225 måneder
 

Re: Slå av wifi til lan bridge?

Innleggav LadMan » tir 24.11.2009 17:55

Hei,
jeg tror du må 'hacke' på blant annet iptables for ruteren. Jeg forsøkte å google litt, og fant denne guiden (som ser ut til å gjøre noe alä det du ønsker, den er dog for DD-WRT Firmware):
http://www.dd-wrt.com/wiki/index.php/Se ... N_and_WLAN

Mvh,
Lars.
medlem i 216 måneder
 

Re: Slå av wifi til lan bridge?

Innleggav Firestone » lør 28.11.2009 16:30

Takker. Men fant det faktisk ut i X-WRT. Det er et enkelt valg der hvor man kan velge dette faktisk.

Men var kjekt med den linken der, kan nok få bruk for den på min egen linux-ruter som jeg har hjemme.

Brukerens avatar
medlem i 225 måneder
 


Returner til Nettverk / Sikkerhet



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]