Trådløs ruter - anbefalinger

Alt som er relatert til nettverk og tjenester for nettverk, inklusive konfigurasjon av trådløse nettverk.

Trådløs ruter - anbefalinger

Innleggav Soerboe » tor 26.11.2009 14:16

Hei.
Vet det er noen emner her inne som går på akkurat dette, men de er ikke av helt nyere dato. Jeg trenger nå en trådløs ruter (etter at hostapd begynte å tulle så gidder jeg ikke mer...).

Har dere noen anbefalinger til en trådløs ruter? Jeg har sett på http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=314078&view=detailed#ProductTabs. Er det fortsatt denne som er toppen av kransekaka for oss entusiaster.

Jeg vil ha en ruter som er stabil og god til det den gjør, men det er ikke negativt med litt muligheter til litt "fikling" av hardware etc. :)

dagH

Brukerens avatar
medlem i 203 måneder
 

Re: Trådløs ruter - anbefalinger

Innleggav dajomu » tor 26.11.2009 15:54

Jeg er ikke noen ekspert på noen måte, men kanskje du bør vurdere en som støtter versjon N? Jeg ser at en kan få mye bedre hastighet og stabilitet med en ruter som også støtter Frekvensbånd 5GHz. Se her GUIDE: Raskere wlan med 5 GHz

Brukerens avatar
medlem i 224 måneder
 

Re: Trådløs ruter - anbefalinger

Innleggav omaha » tor 26.11.2009 15:56

Netgear kommer med en modell som kan kjøre annen firmware, men jeg vet ikke når den dukker opp her. Det er en versjon av denne tror jeg: (ihvertfall 3700 L såvidt jeg vet).

http://old.prisguide.no/product.php?pro ... cat_id=259

Foreslår at du velger en med gigabitporter om du streamer via kabel ihvertfall.
medlem i 205 måneder
 

Re: Trådløs ruter - anbefalinger

Innleggav Soerboe » lør 28.11.2009 15:25

Jeg kjøpte den ruteren jeg linket til. Dette pga. pris og fordi jeg ikke ser helt at jeg har bruk for to frekvensbånd osv. enda. Takk for tips :)

Brukerens avatar
medlem i 203 måneder
 

Re: Trådløs ruter - anbefalinger

Innleggav ingeva » lør 16.01.2010 21:47

daghenningsorbo skrev:Hei.
Vet det er noen emner her inne som går på akkurat dette, men de er ikke av helt nyere dato. Jeg trenger nå en trådløs ruter (etter at hostapd begynte å tulle så gidder jeg ikke mer...).
Nå er dette en god stund siden så det er kanskje ikke aktuelt lenger, men jeg har en D-link DIR-635, 54Mbit med 3 antenner, som jeg muligens ikke får bruk for slik jeg hadde tenkt det.
Jeg har holdt meg til D-link en del år fordi de har vist seg mer stabile og mindre utsatt for feil enn Cisco-rutere som har gått heden etter kort tid. Tro det den som vil.

Linksys og D-link er svjv det samme, eller iallfall laget av samme fabrikk.
Min DIR-635 er nesten ubrukt, så å si bare tatt ut av emballasjonen, som er intakt.
Som alternativ kan jeg evt. selge den gamle ruteren, en enklere DI-524 med en antenne. Har fungert utmerket i 2-3 år.

Brukerens avatar
medlem i 179 måneder
 

Re: Trådløs ruter - anbefalinger

Innleggav Soerboe » lør 16.01.2010 21:59

Jeg har kjøpt en ruter, så jeg trenger nok ikke flere enda hvertfall ;)
Men takk for tilbudet.

Jeg kjøpte forresten Linksys WRT54GL og er strålende fornøyd. Jeg la inn en annen firmware (DD-WRT) og den har fungert helt optimalt til nå.

Brukerens avatar
medlem i 203 måneder
 


Returner til Nettverk / Sikkerhet



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]