Resette router

Alt som er relatert til nettverk og tjenester for nettverk, inklusive konfigurasjon av trådløse nettverk.

Resette router

Innleggav TJ » ons 30.12.2009 6:17

Hei!

Jeg får ikke til internetten på min Ps3, jeg trenger å vite brukernavnet og passordet på min router for å fikse noen instillinger der for å få det til å fungere. MEN jeg har ikke passordet til routeren min. Lurer derfor på å resette routeren min for å få lage til et nytt brukernavn og passord.
Kommer jeg til å miste internettet da? Hvis jeg gjør det, er det noen som kan å sette det opp igjen? Er litt n00b. Det var ikke jeg som satt opp nettet det var noen fra telenor.

Takk for alle svar:)

Brukerens avatar
medlem i 214 måneder
 

Re: Resette router

Innleggav Raven80 » ons 30.12.2009 12:02

Er som regel et standard passord på den, vis ikke du har byttet det ut.
Men kan du si hva slaks router du har?
Blir litt enklere å hjelpe deg da! ;)
medlem i 201 måneder
 

Re: Resette router

Innleggav KMJ » ons 30.12.2009 22:15

Av min erfaring med telenor kommer hvordan det med passord er gjort ann på alderen og typen router.

Den gamle routeren/ADSL modemet jeg hadde fra telenor brukte samme passord som på Telenor abonemanget. Altså samme brukernavn/passord som jeg brukte for å logge inn på online/telneor sidene.

På den nye tror jeg det sitter en lapp med brukernavn passor på selve routeren(Eller var det bare trådløs login passord, husker ikke i farten).

Det greieste er jo å sjekke på online, på hjelpe sidene hvordan passordbytte skal gjøres på din router. Står ganske greie beskrivelser der.

Erfaren
medlem i 220 måneder
 


Returner til Nettverk / Sikkerhet



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]