Virus? Kan ikke gå på nettet.

Alt som er relatert til nettverk og tjenester for nettverk, inklusive konfigurasjon av trådløse nettverk.

Virus? Kan ikke gå på nettet.

Innleggav 36pondus » lør 02.01.2010 0:12

Hei. Håper noen kan hjelpe. Jeg har en Aspire one liten laptop med Linux linpus lite. Har en gang før fått problemer med å komme meg på netter. Da reinstallerte vimaskina. Sp skjedde det igjenn, ca 1-2 måneder senere. Jeg må finne en løsning på dette, kan ikke reinstallere så ofte, blir jo bare tull. Har nå et kjempeproblem fordi instalasjons cd-en er borte fordi vi har flytta. Kan ikke vente på at den dukker opp. Tror det er en bug jeg plukker opp på en eller annen webside. Har ikke klart å innstallere noe virus program på denne maskina eller scanne den (Housecall el lign). Kan noen hjelpe? Trenger løsning på nåværende situasjon samt å forebygge nye poroblemer. Håper VELDIG på hjelp! 36Pondus.
medlem i 180 måneder
 

Re: Virus? Kan ikke gå på nettet.

Innleggav 4x4 » lør 02.01.2010 12:28

Prøvd å boote opp med f.eks linux mint fra usb. Kan jo ver driveren t nettverkskortet så isje virke.
Last ned linux mint iso http://www.linuxmint.com/download.php
lag bootbar usb med http://unetbootin.sourceforge.net/
lykke til
medlem i 233 måneder
 

Re: Virus? Kan ikke gå på nettet.

Innleggav 36pondus » søn 03.01.2010 20:24

TUSEN TAKK!!! VI PRØVER. :-)
medlem i 180 måneder
 

Re: Virus? Kan ikke gå på nettet.

Innleggav Tertitten » søn 03.01.2010 20:38

Forøvrig, om du skulle ha fått virus på maskina så må du virkelig ha gått inn for det...
Linux plages ikke spesielt mye av virus, spesielt ikke om du holder deg til offisielle repositories, så dette skyldes nok neppe virus, men lykke til :)

Brukerens avatar
medlem i 173 måneder
 

Re: Virus? Kan ikke gå på nettet.

Innleggav pølsa » søn 03.01.2010 20:51

Jeg kjørte Linpus Lite på min tidligere også, og hadde det samme problemet som deg. har du testet kuki linux? med dette hadde ikke jeg noen problemer. Nå bruker jeg en strippet versjon av Win7, det er vel det raskeste jeg har møtt på til min til nå

Brukerens avatar
medlem i 223 måneder
 

Re: Virus? Kan ikke gå på nettet.

Innleggav djxfade » man 04.01.2010 1:20

Ville absolutt anbefalt å heller lagt inn noe som Moblin eller en annen Linux distro, da Linpus Lite, er en begrenset, usikker, og forferdelig begrenset møkka distro.

Brukerens avatar
medlem i 190 måneder
 

Re: Virus? Kan ikke gå på nettet.

Innleggav 36pondus » ons 06.01.2010 17:55

Takker veldig for alle svar. Har forsøkt å lage en minnepinne med boot. Får det ikke helt til, den er tisynelatende i orden, men når jeg forsøker å boote så vil den at jeg skal trykke tab og så velge noe,men det funker ikke.

Ang virus. Har nok vært inne på noen spill sider som kan ha hatt bugs, ellers er det vel gjetning siden det ikke funker som det skal, og da sier vi ofte virus..

Har ikke prøvd andre versjoner, er ikke dreven nok til å installere inn og ut ting (enda..). Lite har foreløpig dekka mitt begrensede behov, bortsett fra nevnte problem.

En av dere nevnte at nettverkskortet muligens måtte reinstalleres. Noen som vet hvordan det gjøres?

Takker igjenn. :-)
medlem i 180 måneder
 


Returner til Nettverk / Sikkerhet



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]



cron