Problemer Jensen AirLink 89300

Alt som er relatert til nettverk og tjenester for nettverk, inklusive konfigurasjon av trådløse nettverk.

Problemer Jensen AirLink 89300

Innleggav th155 » tor 11.03.2010 22:54

Jeg fikk en Jensen AirLink 89300 http://www.elprice.no/data/nettverk/traadloes-router/jensen-traadloes-router-wireless-n-draft-20-al89300
Den var oppe å gikk i løpet av sekunder og har virket bra men i de 3-4 siste dagene går den fint av og til men så begynner den å bare spinner, spinner, spinner når jeg prøver å koble meg på nettet.

Mene at jeg har den nyeste programvaren i jensen og jeg bruker en Mac Book Pro.
Har nå koblet meg på naboens Appel network og det fungerer smertefritt.

Noen her som har noen gode forslag på hva som er galt??
medlem i 232 måneder
 

Re: Problemer Jensen AirLink 89300

Innleggav oyoy » fre 12.03.2010 0:20

Hvilken Linux-distribusjon kjører du?
Hva er det som spinner?
Har du prøvd å restarte ruteren?
Hva slags nettverkssikkerhet (om noen) har du satt opp? WEP, WPA(2), MAC-filtrering?

Brukerens avatar
medlem i 206 måneder
 

Re: Problemer Jensen AirLink 89300

Innleggav th155 » fre 12.03.2010 0:47

Hei

Det er nettsidene som spinner. Noen ganger åpner de seg men mange ganger kommer det ikke inn noe som helst.
Har restartet routeren men det hjalp ikke.
Den er satt opp med WPA2.
Har god kontakt med den men den blir på en eller annen måte utestengt fra internett.

Hvilken Linux-distribusjon kjører du? Tja hva vil det si ?
OS X Leopard?
medlem i 232 måneder
 

Re: Problemer Jensen AirLink 89300

Innleggav oyoy » fre 12.03.2010 1:38

Sorry, trodde du kjørte Linux på Mac'en din (mest fordi du spurte på Linux-forumet... ;))

Dette blir bare gjetting, men kan det være problemer med DNS?
Start terminalen og ha gående en ping for å se om du har stabilt nett (eller om det kommer og går). Samtidig kan du teste noen navneoppslag for å se om det er stabilt. Tror du har mulighet for det i nettverks-delen i Preferences. Prøv å slå opp vg.no, db.no, nrk.no, cnn.com og hva du ellers måtte komme på.

-sikkert greit om noen som sitter på en Mac (med OS X på...) kan forklare litt bedre. Eller har helt andre ideer! :)

(bakgrunnen for ideen med DNS er at du sikkert han DHCP-server på ruteren din, som du enten har satt opp selv og pekt til din ISP's DNS-servere, eller får noen som Dlink har valgt. Begge deler kan forandre seg..)

Lykke til

Brukerens avatar
medlem i 206 måneder
 

Re: Problemer Jensen AirLink 89300

Innleggav steinmb » fre 12.03.2010 16:22

Først må jeg si at Jensen ligger omtrent øverst på min hatliste over boxer du kan kjøpe, sorry det måtte bare ut :)

Om du misstenker et DNS problem er en enkel måte å teste dette på å bruke f.eks Google sine egene DNS tjenester IP: 8.8.8.8 og 8.8.4.4. Kjør med disse og se om ting blir stabilt.

Brukerens avatar
medlem i 231 måneder
 

Re: Problemer Jensen AirLink 89300

Innleggav th155 » tor 18.03.2010 12:37

Beklager en veldig sein tilbakemelding.

Reiste på fjellet i helgen og hadde trekt ut kontakten på problembarnet
og når jeg kom hjem igjen har den virket veldig fint.

Hvis den begynner å fuske igjen så tester jeg ut det dere har skreve.

Takk for hjelpen
medlem i 232 måneder
 


Returner til Nettverk / Sikkerhet



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]



cron