Er det bare telenor som hater meg?

Alt som er relatert til nettverk og tjenester for nettverk, inklusive konfigurasjon av trådløse nettverk.

Er det bare telenor som hater meg?

Innleggav zillern » tir 13.04.2010 20:00

Sendte denne e-posten til telenor nå istad.

Hei.

Har nå ringt i 3 uker i strekk. Ringt en gang hver uke og jeg har spurt om å få tilbakemelding samme dag eller dagen etterpå. Ingen av gangene har kunebehandler spurt om å ringe meg tilbake.

Jeg har bedt om å oppgradere bredbåndet mitt til "Turbo" som ikke har gått noen av de 3 gangene.

Første gang: Ringte inn og spurte om oppgradering. Snill og hyggelig fyr sa at det var greit og det ville være oppe klokken 20:00 samme kveld.

Dagen derpå gikk jeg på nettet og bestillte turbo fra minside på telenor.no.

Uken derpå: Det var ingen endring så jeg ringte å klagde, fyren fortalte meg at det var fordi at det var snakk om at en montør måtte bort å endre noe i sentralen og at det kunne ta opp til en uke før noe skjedde. Han sa også at begge mine bestillinger var annulert uten at han visste hvorfor og hvorfor INGEN sa ifra???

Jeg ventet da en uke og ringte: Nei, det var ikke snakk om at noen måtte endre i sentralen fordi jeg hadde en ny sentral hvor telenor stillte allt inn fra "basen" så det var bare tull at en montør måtte opp. Og han lovte å ringe meg opp igjen samem dagen, jeg spurte om bekreftelse på at han skulle ringe også før jeg la på og om navnet hans. Som han sa så uklart før han la på at jeg ikke fikk det med meg! *irritert*.

Men det jeg har erfart er at telenor kundeservice lyger for å gjøre kundene blide. Den 3dje og den første jeg snakket med utga info som sier meg at det er en ny sentral og det tar bare en dag før ting er oppe.

Og dere har ALDRI ringt meg opp for noenting i forhold til get, tele2, onecall som alle har ringt meg opp når dem har sagt det! Dette er UTROLIG dårlig av dere.

Samtidig ser jeg NÅ at det har skjedd en endring på modemet mitt til "premium". Jeg bestillte TURBO og gjorde det klart for han 3dje jeg ringte opp. Han har ikke gjort noe bedre.

Samtidig har jeg og testet hastigheten og får bare 5mb i hastighet (Akkurat samme som før!)

Dette har ført til ganske høy telefonregning for meg å ringe dere frem og tilbake da dere ALDRI ringer meg tilbake.

Samtidig har jeg og utrolig dårlig erfaring fra deres kundeservice på 05000. Og syntes det blir for dumt om dere fakturerer meg for noe som helst for de månende jeg har stresset meg i hjel med dere.

Jeg hadde også mye problemer med flyttingen da dere faktisk flyttet "Ole Mellomnavn Nordmann" sin ISDN kobling til Andebyveien 5 istede for min ("Ole Nordmann") sin ADSL. Jeg fikk da en telefon fra Relacom (som faktisk husket å ringe meg opp! Lær av dem!) om at det var en montør heime hos meg og skulle installere ISDN.

Hvorfor skjedde dette? Når jeg brukte deres "flyttehjelp" på nettsiden, skrev inn fødselsnummer og all informasjon. Men så klarte faenme dere å flytte FEIL person?

Etter alt dette vil jeg si at det blir for dumt om ikke dere bøyer dere i støvet og unnskylder og forklarer HVORFOR så mye feil har skjedd?

Jeg vil også sendt denne e-posten til forbrukerinspektørene, samtidig ønsker jeg et svar fra deres sjef om dette. Ønsker IKKE svar fra en kundebehandler ved telenor kundeservice. Jeg vet jo hva svaret er allerede: "Vi kommer tilbake til deg"..

Idiotisk


Saken er at:

1. Jeg flyttet og gikk på http://www.telenor.no/privat/flytting/steg1.jsp og meldte flytting av ADSL
2. Jeg fikk ISDN koblinger i posten hvor jeg tenkte "Greit nok, kanskje jeg må splitte linjen eller noe slik?"
3. Jeg ble oppringt av telenor som sa at dem ikke kunne gi meg montør før 4 dager etter ønsket dato.

4. På 4 dager etter ønsket dato ble jeg oppringt av montør som sa han kom for å installere ISDN. Jeg sa NEI og ringte telenor
5. Telenor sa det må ha skjedd en feil og unnskyldte seg og ordnet det og sa dem skulle få det til så fort som mulig. Jeg spurte da om de bare kunne ringe montøren og be han gjøre ADSL installasjon istedet siden jeg hadde alt av modem og slik. Da sa dem på telenor "Skal ringe deg opp når vi har avklart ting"
6. Telenor ringte aldri, jeg ringte da og klagde dagen etterpå og spurte hva som skjedde? Dem visste ingenting annet en at om 10 dager hadde jeg fått montør "time".. HVA FAEN? Det var en ledig montør time bare en halvtime etter jeg ringte telenor og klaget? Hva gjorde montøren da? Tidlig fri??

Men nå orndet alt dette seg etter 10 dager og jeg roet meg ned.


Så ville jeg oppgradere nettet!!! (Helvette!!)

1. Jeg ringte og spurte om mulighetene.
2. Jeg forklart om Turbo som var beste og billigste der jeg bor
3. Jeg sa jatakk og bestillte.
4. Han sa værsegod og at det ville være oppe klokken 8 på kvelden

Jeg satt der klokken 8 og restartet modemet som han sa, niks!
Jeg prøvde dagen derpå og restartet..... niks!

Jeg gikk på telenor.no og logget inn og bestillte turbo derfra på mitt ADSL og tenkte, da venter jeg til imorgen og ser.

Dagen derpå.. NIKS!!!

Jeg ringte å klagde og fikk beskjed om at det tok en uke eller to da montør måtte til visstnok.... OKI

Jeg ventet en uke og ringte og klagde.. Da sa dem at begge var annulert.. HVORFOR? Hvorfor har ingen sagt ifra? Det visste han ikke men han skulle ordne det så det var oppe til dagen derpå.

dagen derpå... Niks..

Er telenor slik mot alle? Har endelig fått oppgradert på modemet slik at det står hastigheten jeg ønsker. Men har ikke fått den enda "reelt". Samtidig sier også telenor.no at jeg har fått PREMIUM som er 100kr dyrere.. Selv om jeg har bestillt turbo cirka 5 ganger nå!

Hva kan jeg gjøre? Ønsker ikke å betale noe til telenor for tiden fra jeg flyttet til nå. Da jeg har brukt mer på telefoni og shit en det regningen på bredbåndet koster! :(

Skal jeg klage til FBI?
Sist jeg sendte noe dit svarte dem ikke! :P
- Fortvilet person..
medlem i 211 måneder
 

Re: Er det bare telenor som hater meg?

Innleggav viking60 » ons 14.04.2010 7:12

Bytt selskap! Det er det eneste som virker. Alle som oppfører seg slik bør miste kunder.

Brukerens avatar
medlem i 176 måneder
 

Re: Er det bare telenor som hater meg?

Innleggav Tertitten » ons 14.04.2010 10:08

Helt enig med viking, bytt selskap.

Brukerens avatar
medlem i 173 måneder
 

Re: Er det bare telenor som hater meg?

Innleggav zillern » ons 14.04.2010 11:32

Jo, men de er rimeligste der jeg holder til:p håper jeg får et kjapt og greit svar på e-posten om at dem skal fikse alt uten at jeg må ringe dem igjen!:(
medlem i 211 måneder
 

Re: Er det bare telenor som hater meg?

Innleggav Tertitten » ons 14.04.2010 11:58

Jeg er nok en av de få som har opplevd Telenor positivt...
Har nesten aldri hatt noen spesielle problemer med de, og de har vært raske når de skal.

Har en følelse at når det gjelder telenor og montører kommer det nesten litt an på hvor man bor, selv bor jeg i Halden og det virker som at montørene er mange på en forholdsvis liten by så det meste skjer raskt.

Jeg oppgraderte også linje fra telenor en gang for en liten stund siden og dette gikk relativt raskt.. Uansett dette er mine erfaringer, hadde jeg hatt dine erfaringer med telenor hadde jeg byttet tvert.. .Men ett dilemma for deg da siden telenor faktisk er billigst der du bor, håper du får en kompensasjon på en eller annen måte for hvordan du har blitt behandlet.

Selv bruker jeg NextGenTel for bredbånd og er veldig fornøyd, oppe tiden er helt suveren og de har en ganske bra kundeservice. Nå skal det sies at jeg er den typen kunde som er lett å gjøre fornøyd også, jeg er nok ikke så veldig kritisk av meg..

Brukerens avatar
medlem i 173 måneder
 

Re: Er det bare telenor som hater meg?

Innleggav omaha » ons 14.04.2010 14:15

Har utelukkende dårlige erfaringer med Telenor. Problemet er at de eier kobberet slik at tilbydere som ikke har egen fiber osv må forholde seg til de uansett.

Her hvor jeg bor er kobber eneste alternativ, så jeg har desverre ikke noe valg.

Jeg er svært lite imponert over hvordan de håndterer "montørbiten", og jeg hadde samme dårlige erfaring nå i år som jeg hadde for 3, 5 og 10 år siden - på forskjellige geografiske steder.

Skyr Telenor som pesten og vil legge stor vekt på alternativer neste gang jeg flytter.
medlem i 205 måneder
 

Re: Er det bare telenor som hater meg?

Innleggav zillern » ons 14.04.2010 16:02

Svar:

Hei, og takk for din henvendelse!

Ditt abonnement har nå blitt endret til Turbo 8.

Vi beklager at dette ikke har blitt utført tidligere. Din neste faktura vil inneholde et fratrekk på kr 100,- for å dekke samtalepriser for å ta kontakt med oss i det siste.

Vi håper samtidig du vil hjelpe oss med å bli bedre kundebehandlere. Det kan du gjøre ved å svare på noen spørsmål på følgende link: https://www.questback.com/telenorkundes ... 3hlpiq8z8/
Svarer du, kan du være en av fem som får kr 500,- i reduksjon på fakturaen.

Vår referanse XXX

Ha en riktig fin dag!

Med vennlig hilsen

XXX XXX
Telenor Norge AS


Dem gjemmer seg og prøver å gjøre meg fornøyd ! Fikk ikke svar på noe, hvorfor ting har skjedd o.s.v?

Edit: Ringte inn nå og fikk 3 måender kompansasjon for behandlingen og samtidig så sendte dem purring hvor dem sa at jeg ville ha svar på hele e-posten og fra en leder , ikke kundebehandler.
medlem i 211 måneder
 


Returner til Nettverk / Sikkerhet



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]



cron