Ubuntu/sikkerhet

Alt som er relatert til nettverk og tjenester for nettverk, inklusive konfigurasjon av trådløse nettverk.

Ubuntu/sikkerhet

Innleggav singer » søn 16.10.2011 19:50

Jeg har et problem at noen ser min datamaskin/skjermbilde kjører nå windows 7 brukt ubuntu 11.04 tenkt til å kjøre ubuntu igjen.
Men får ikke firestarter til å virke når jeg går bort fra admin rettighetetr i ubuntu,så vidt meg bekjent så er det å gå bort fra admin rettigheter en løsning da personer ikke kan gjøre innstillinger forandringer på min pc.

Har forstått det slik at skal jeg gå fri for folk som skal se min "data" skjerm må jeg være skrivebordsbruker, men da får jeg ikke installert firestarter.

Noen andre tips til hva jeg kan gjøre for å ikke ha noen tilknyttet 3 g nettet mitt(netcom 3g)Tror at noen kobler seg til nettverket mitt,tror ikke det er installert spionvare men på en finulig måte ser min skjerm/skjermbilde via nettverket.

Har hatt samme probleme tidligere i ubunbtu 11.04 at noen har sett mitt skjermbilde/skjerm.
Tror ikke noen kan ha installert spionvare pc er ny 1 uke men har brukt explorer .firefox nå den etter all sanynlighet er sikrere.Så vidt jeg vet er det ganske umulig å intallere spion vare på ubuntu derfor trekker jeg den sluttning at noen har tilgang til nettverket i mitt tilfelle 3g.

Brukerens avatar
medlem i 204 måneder
 

Returner til Nettverk / Sikkerhet



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]