Citrix og Ubuntu

Alt som er relatert til nettverk og tjenester for nettverk, inklusive konfigurasjon av trådløse nettverk.

Citrix og Ubuntu

Innleggav ipmil » ons 16.11.2011 13:43

Prøver å hjelpe en venn med oppsett av sin Ubuntumaskin mot citrix da IT avdelingen ikke vil røre maskinen. Har fått installert alt jeg trenger for å få koblet til jobben med citrix reciever etter oppskriften: http://support.citrix.com/article/CTX125285

Problemet mitt er å få Firefox til å åpne Citrix når man laster ned host.xps filen fra serveren på jobb.

Citrix Reciever er ikke i listen over programmer jeg kan velge. Høyreklikker jeg på host.xps filen og velger Åpne med... får jeg heller ikke mulighet til å velge Citrix.

Problemet er vel at siden Citrix ikke er innstallert via ubuntu programvaresenter så er det heller ikke i lister jeg kan åpne med.

Noen som vet hvordan jeg kan løse dette? Har brukt mye tid med google, men finner ingen løsning. Mulig jeg ikke vet hva jeg søker etter.

Brukerens avatar
medlem i 229 måneder
 

Re: Citrix og Ubuntu

Innleggav unbob » fre 18.11.2011 17:16

Hei,

Er Receiver plugin registrert i Firefox? Sjekk med å skrive about:plugins i adressefeltet. (en av oppføringene skal være "Citrix Receiver for Linux")
Er ikke plugin registrert, kan du gjøre dette med
Kode: Merk alt
nspluginwrapper -i /sti/til/npica.so
I 11 RPM-en installeres Receiver til /usr/lib, da ligger den i /usr/lib/ICAClient/. I 12 RPM-en installeres den til /opt, da ligger den i /opt/Citrix/ICAClient/

Nå skal Receiver starte når du klikker på app-en men kan hende du får en sertifikat feilmelding. Om du får dette må du eksportere sertifikatet i feilmeldingen fra "Innstillinger -> Avansert tab -> Kryptering tab -> Vis sertifikat knapp", i Firefox og så må du legge eksportert sertifikat i /sti/til/ICAClient/keystore/cacerts/

Brukerens avatar
medlem i 196 måneder
 

Re: Citrix og Ubuntu

Innleggav ipmil » ons 23.11.2011 13:16

Takk for svar. Skal be han teste dette

Brukerens avatar
medlem i 229 måneder
 


Returner til Nettverk / Sikkerhet



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]