Får ikke full hastighet fra ruteren, dd-wrt

Alt som er relatert til nettverk og tjenester for nettverk, inklusive konfigurasjon av trådløse nettverk.

Får ikke full hastighet fra ruteren, dd-wrt

Innleggav espen4001 » tir 14.02.2012 17:20

Jeg har en linksys e2000 ruter der jeg har installert dd-wrt v24 sp2.

Har fiber fra BKK (Altibox), og har oppgradert til internett120 (60Mbps begge veier). Har den hvite sentralen fra altibox, og den er satt i bridge-mode for å kunne takle denne hastigheten.

Når jeg kobler PC med kabel rett i sentralen og kjører test på speedtest.net, får jeg korrekt hastighet begge veier, men når jeg setter linksys ruteren mellom, og kobler pcen til denne (også med kabel), får jeg kun 20Mbps.

Så det jeg lurer på, er om noen vet hva som kan gjøre at ruteren bremser hastigheten såpass mye?
medlem i 145 måneder
 

Re: Får ikke full hastighet fra ruteren, dd-wrt

Innleggav oyoy » ons 15.02.2012 23:36

Du sier ikke stort om hva du kjører på den PCn din, så jeg går ut fra du kjører Windooze...
Legg inn inSSIDer og se hva den sier om signalstyrke og nærliggende nett som overlapper ditt.

Brukerens avatar
medlem i 205 måneder
 

Re: Får ikke full hastighet fra ruteren, dd-wrt

Innleggav Del » fre 17.02.2012 13:45

Routeren din er ikke støttet av Openwrt, da kan du heller ikke regne med at dd-wrt er problemfri. Sannsynligvis er dd-wrt buggy på denne. Noen kjappe google hits indikerer råtten ytelse over hele linja med denne routeren
medlem i 196 måneder
 

Får ikke full hastighet fra ruteren, dd-wrt

Innleggav espen4001 » man 20.02.2012 23:40

Kjører ubuntu 10.04, og ifølge listen på openwrt sin hjemmesiden, skal denne ruteren kunne kjøre dette...

Jeg hadde aktivert QoS, men maskinen jeg testet fra var satt til å ha høyeste prioritet, men deaktiverte denne og fikk litt bedre ytelse.. Ca 40/40..
medlem i 145 måneder
 

Får ikke full hastighet fra ruteren, dd-wrt

Innleggav espen4001 » fre 02.03.2012 0:16

Update: bytta firmware til tomato, med samme resultat på tester. Gikk så tilbake til linksys firmware, deretter tilbake til tomato. Gjorde en full nvram reset og nullstilte hele oppsettet. Da oppnådde jeg topphastighet på over 60 begge veier. Så holder meg til tomato. Men det som gjorde susen var en full reset. Så var nok noe med oppsettet mitt som ikke var som det skulle!
medlem i 145 måneder
 


Returner til Nettverk / Sikkerhet



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]



cron