Guide til oppsett av komplett e-postserver

Alt som er relatert til nettverk og tjenester for nettverk, inklusive konfigurasjon av trådløse nettverk.

Guide til oppsett av komplett e-postserver

Innleggav primaxx » tor 04.04.2013 13:30

Hei,

Jeg har vært igjennom prosessen med å sette opp en e-postserver fra scratch noen ganger nå, og har dokumentert prosessen i denne artikkelen:

http://envide.no/komplett-guide-til-oppsett-av-e-postserver-postfix-dovecot-horde-5-activesync/
Etter fullføring av denne veiledningen vil du sitte igjen med en Ubuntu Server (installert med software RAID 1 om ønskelig), som tilbyr stort sett alt av e-posttjenester. Du vil ha virtuelle brukere og domener (Postfix), du vil ha Pop3 og Imap (Dovecot), et webgrensesnitt (Horde 5) som også er tilpasset mobil, og du tilbyr ActiveSync, så bl. annet kalendre og kontakter blir synkronisert mot mobiler. Følger du veiledningen til punkt og prikke vil du også ha inkrementell automatisert backup over nettverk (SSH). Absolutt alt av programvare brukt er fritt tilgjengelig og godt testet.


Jeg tillater meg å nevne det her, ettersom jeg mistenker at det er fler enn meg som synes det er vanskelig å finne (fungerende) dokumentasjon på et slikt oppsett.

Have fun! :)
medlem i 199 måneder
 

Returner til Nettverk / Sikkerhet



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]