Hjelp! wifi trøbbel...

Alt som er relatert til nettverk og tjenester for nettverk, inklusive konfigurasjon av trådløse nettverk.

Hjelp! wifi trøbbel...

Innleggav bitn » tor 17.10.2013 10:38

Hei, har en mann jeg prøver å hjelpe med å få inn et trådløs ruter. Problemet er at han "bor" i en campingvogn ca 60-70 meter unna rutern. (han bor på jobben å kan bruke jobben sin internettlinje) han har veldig dårlig signal, så spørsmålet da er som følger: finnes det noe signalforsterker eller noe lignende han kan bruke for å få sterkere signal? har ikke så mye peiling på dette selv. Er takknemlig for svar :-)

Brukerens avatar
medlem i 189 måneder
 

Re: Hjelp! wifi trøbbel...

Innleggav Kjetil Kilhavn » tor 17.10.2013 11:30

Det finnes «dingser» som du plugger i et strømuttak og så kan du forlenge rekkevidden til eksisterende trådløse nettverk (etter en initiell konfigurasjon) enten med samme nettverksnavn (SSID) eller med et eget navn.
Jeg har selv en slik og den fungerer helt fint. Konfigurert én gang, og ungene har skrudd den av eller tatt den ut flere ganger. Den fungerer igjen så snart den blir skrudd på.

Jeg tror det er NetGear som står bak den jeg har, den ligner i alle fall veldig på WN3000RP som ligger på Expert sine nettsider. Søk etter «Wi-Fi range extender» for å finne ut mer.

Brukerens avatar
medlem i 198 måneder
 

Re: Hjelp! wifi trøbbel...

Innleggav bitn » tor 17.10.2013 14:57

Kjetil Kilhavn skrev:Det finnes «dingser» som du plugger i et strømuttak og så kan du forlenge rekkevidden til eksisterende trådløse nettverk (etter en initiell konfigurasjon) enten med samme nettverksnavn (SSID) eller med et eget navn.
Jeg har selv en slik og den fungerer helt fint. Konfigurert én gang, og ungene har skrudd den av eller tatt den ut flere ganger. Den fungerer igjen så snart den blir skrudd på.

Jeg tror det er NetGear som står bak den jeg har, den ligner i alle fall veldig på WN3000RP som ligger på Expert sine nettsider. Søk etter «Wi-Fi range extender» for å finne ut mer.



Okei, takker så mye! skal sjekke ut dette.

Brukerens avatar
medlem i 189 måneder
 


Returner til Nettverk / Sikkerhet



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]



cron