Mplayer-plugin.

alt om grafiske brukergrensesnitt (GNOME, KDE, osv.), applikasjoner tett knyttet til disse og multimedia.

Mplayer-plugin.

Innleggav Abbath » fre 17.09.2004 11:25

Hei,
jeg vil så gjerne se web-tv, men mplayer-plugin'en nekter. Jeg har prøvd med både Mozilla og Firefox. Det kommer opp en boks der hvor bildet skal være hvor det står "mplayer-plugin..Buffering", men så kommer den aldri vidre. Jeg har installert mplayer-plugin og mplayer via rpm-pakker, og har lagt filer inn i de mappene de skal. Har prøvd meg en stund på google, men finner aldri noe som forklarer akkurat mitt problem. Så, er det noen som har opplevd samme problem?

Jeg kjører SUSE 9.1 Personal.
medlem i 235 måneder
 

Innleggav ak » fre 17.09.2004 15:16

jeg vil så gjerne se web-tv, men mplayer-plugin'en nekter


Har støtt borti det samme før, har lest om flere som sa at de hadde fått det til, men så fungerte det aldri for meg. Kan prøve på nytt i løpet av helgen :)

Var det spesielt NRK du tenkte på, eller har du flere URLer vi kan teste?

Administrator
Brukerens avatar
medlem i 236 måneder
 

Innleggav Abbath » fre 17.09.2004 18:50

Jeg tenkte egentlig på tv2 web-tv...Det er jo en kjent sak at tv2-web tv ikke akkurat er perfekt til linux, men jeg har hørt om mange som har fått det til.
medlem i 235 måneder
 

Innleggav Dealy_Lama » fre 17.09.2004 22:01

Abbath skrev:Jeg tenkte egentlig på tv2 web-tv...Det er jo en kjent sak at tv2-web tv ikke akkurat er perfekt til linux, men jeg har hørt om mange som har fått det til.


Prøv Xine http://xinehq.de/ i kombinasjon med Kmplayer http://www.xs4all.nl/~jjvrieze/kmplayer.html. Har notert meg at Xine er bedre på streaming av video enn mplayer, da spesielt opp mot M$ slaver som Tv2. :roll:
medlem i 234 måneder
 

Innleggav Abbath » lør 18.09.2004 14:09

Hei igjen.
Jeg har nå fått mplayer-pluginen til å funke på NRK web-tv, men det funker heller dårlig på tv2 web-tv..
medlem i 235 måneder
 


Returner til Skrivebord / Multimedia



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]