Forskjellen på Suse 9.1 på 1cd og dvd?

alt om grafiske brukergrensesnitt (GNOME, KDE, osv.), applikasjoner tett knyttet til disse og multimedia.

Forskjellen på Suse 9.1 på 1cd og dvd?

Innleggav Zarge » fre 17.09.2004 21:01

SuSe 9.1 spørsmål igjen, hva er forskjellen på SuSe 9.1 på en cd1 og dvd?
Kan SuSe lese og skrive til NTFS partisjoner?
Noen anbefalinger hvordan jeg bør partisjonere opp disken?

Brukerens avatar
medlem i 234 måneder
 

Innleggav ak » fre 17.09.2004 21:16

Forskjellen mellom CD og DVD er stort sett at 1 DVD erstatter flere CDer. Mange distribusjoner krever naa opptil 5 CDer, men de mest populaere pakkene er som regel paa CD1 eller CD2 uansett, slik at du ikke trenger aa laste ned alle.

Sjekk SuSE sine hjemmesider om standard-kernelen har stoette for NTFS, uansett er det relativt greit aa fikse i ettertid. Jeg anbefaler IKKE at du bruker Linux til aa skrive til NTFS disker, eventuelt ta en titt paa http://www.jankratochvil.net/project/captive/

Det greieste er aa holde seg til Ext2 eller Ext3, og FAT32 der du maa dele filer med Windows.

Partisjonere disken, antar dedikert maskin: Dersom det er til generelt bruk, og du ikke er kjent med Linux, anbefaler jeg 50Mbyte til boot (foerst paa disken), deretter saa mye plass som du kan til / , 2Gb til /tmp og 2xRAM til swap (sist). boot lar jeg alltid vaere ext2, / og tmp etx3 , swap er egen partisjons-type.

Administrator
Brukerens avatar
medlem i 236 måneder
 


Returner til Skrivebord / Multimedia



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]