Starte kramba ved oppstart?

alt om grafiske brukergrensesnitt (GNOME, KDE, osv.), applikasjoner tett knyttet til disse og multimedia.

Starte kramba ved oppstart?

Innleggav theepan007 » tor 04.11.2004 1:45

Jeg bruker suse 9.1, men jeg får ikke til å starte karamba ved oppstart. Jeg klarer lå legge til karamba, men når jeg restarter maskinen vil ikk det funke.

Kan noen hjelpe meg?
medlem i 233 måneder
 

Innleggav ak » tor 04.11.2004 5:00

Jeg vet ikke særlig mye om Karamba, men dersom dette er et vanlig program du starter som bruker, og du kjører KDE, så kan du legge en link (bruk ln) til applikasjonen i
~/.kde/Autostart
directoryet

Så vil programmet startes sammen med din KDE-sesjon.

Administrator
Brukerens avatar
medlem i 236 måneder
 

Re: Starte kramba ved oppstart?

Innleggav bjolsene » søn 13.07.2008 14:14

Jeg har samme problem (men med Sabayon 3.5). Hvordan autostarte Superkaramba? Og kan man bruke lignende kommando på andre programmer?. Hvordan fjerner man programmer fra oppstart?

Jeg forstod lite av det du skrev. Jeg regner meg ennå som nybegynner. Så det hadde vært fint om du var litt mer presis.

Brukerens avatar
medlem i 219 måneder
 

Re: Starte kramba ved oppstart?

Innleggav Draemora » søn 13.07.2008 14:39

~/.kde/Autostart er en mappe i Home. Siden det er ett punktum foran kde er denne skjult, så du må vise skjulte mapper i Konqueror eller Dolphin.

Derretter kan du bare dra og slippe launcheren fra Kicker / Kickoff til /home/brukernavn/.kde/Autostart/
http://lists.kde.org/?l=kde-linux&m=109101843307572&w=2
medlem i 202 måneder
 

Re: Starte kramba ved oppstart?

Innleggav bjolsene » søn 13.07.2008 22:35

Dette hjelper å starte karambaprogrammet, men ikke den karambaen som jeg bruker. Hvordan gjør jeg det? Om dere forstår.

Brukerens avatar
medlem i 219 måneder
 


Returner til Skrivebord / Multimedia



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]