amaroK gir feilmelding på avspilling av mp3

alt om grafiske brukergrensesnitt (GNOME, KDE, osv.), applikasjoner tett knyttet til disse og multimedia.

amaroK gir feilmelding på avspilling av mp3

Innleggav kribjo » ons 25.01.2006 23:39

Hei.

Har over langt tid brukt amaroK i FC4 uten problemer, men etter en yum update (sannsynligvis og uvisst når) så får jeg en feilmelding ([GStreamer Error] Could not open file "(null)" for writing. ** gstafsink.c(345):gst...) mere av meldingen ser jeg ikke.

Virker som et rettighetsproblem, for logger jeg inn med root så kan jeg spille så mye mp3-musikk jeg vil.

Har søkt på google med feilmeldingen som søk, men har ikke funnet noe som har hjulpet meg.

Noen som har noe tips til hvor jeg bør sjekke på systemet mitt for å rette dette opp?

Mvh. Bjørn

Brukerens avatar
medlem i 219 måneder
 

Innleggav lahgoon » tor 26.01.2006 10:18

passe på at filene dine er satt til at du eiger dem og at dem er 644 i chmod, evnt chmodde amaroK også. Skjekke at du er medlem i audio gruppen.

Brukerens avatar
medlem i 232 måneder
 

Innleggav steinmb » tor 26.01.2006 11:14

Har du prøvd en annen output plugin enn gstreamer? Det er jo ikke sikker at det er prob. med amarok, men Gstreamer

Brukerens avatar
medlem i 231 måneder
 

Innleggav kribjo » tor 26.01.2006 19:38

Takk for hjelpen begge to. Jeg fikk det til nå. hadde feil output plugin ja. alsasink plugin satte jeg den til og så ljomer musikken ut av de svære 2 watts høyttalerne mine. :-D

Hilsen Bjørn

Brukerens avatar
medlem i 219 måneder
 


Returner til Skrivebord / Multimedia



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]



cron