Boote opp med xfce wm

alt om grafiske brukergrensesnitt (GNOME, KDE, osv.), applikasjoner tett knyttet til disse og multimedia.

Boote opp med xfce wm

Innleggav eNetic » lør 04.02.2006 11:14

Instalerte xfce med en .bin fil. Men hvordan starter jeg den, når jeg booter ubuntu kommer bare gnome automatisk.

Takk...

Brukerens avatar
medlem i 222 måneder
 

Innleggav hanspb » lør 04.02.2006 13:38

Hvorfor ikke heller installere xubuntu-desktop via Synaptic? Det gjorde jeg, og det funker som ei kule. Når du skal logge inn i Xfce etter installasjon bare velger du Xfce-session eller hva det nå heter under "Handlinger" i Gdm.

Brukerens avatar
medlem i 223 måneder
 

Innleggav sturla » lør 04.02.2006 22:17

Når du installerer fra ei binærfil, må du sikkert redigere ei eller annen oppstartsfil for X. Ellers vil ikke X vite at xfce, kde eller annet er lagt til systemet. Som tråden over sier; bruk synaptic/apt-get. Dette løser alle slike avhengigheter. Å redigere dette selv kan nemlig være komplisert.

Brukerens avatar
medlem i 232 måneder
 

Innleggav lahgoon » søn 05.02.2006 19:42

Hvorfor installerer du ikke bare XFCE via apt-get?
Kode: Merk alt
apt-get install xfce4

Brukerens avatar
medlem i 232 måneder
 

Innleggav eNetic » søn 05.02.2006 20:43

Jeg har instalert xfce. tar "sudo apt-get install xfce4" og får "xfce4 er allerede instalert i nyeste versjon."

Men gnome starter ved oppstarten av maskinen. Vil bare teste ut xfce før jeg eventuelt bytter helt.


idèer?

Brukerens avatar
medlem i 222 måneder
 

Innleggav moma » søn 05.02.2006 22:07

Normalt skal du kunne velge xfce og andre desktop-systemer i login-dialogen (i grafiske login bildet). Se etter [session]-knappen der.
----------------------------------------
Du kan også gjøre:

1) Avslutt alle applikasjoner og gå på tekst-konsollen ved å presse på CNTR + ALT + F1 (du kan ta en av F1...F6).

Logg på som vanlig bruker.

Avslutt X (grafisk GUI) slik:
$ sudo /etc/init.d/gdm stop

Kjør startxfce4
$ startxfce4
--------------------------------------------

Senere du kan trykke på CNTR + ALT + BACKSPACE og velge et annet desktop-system.

$ sudo /etc/init.d/gdm stop | start | restart
Sist endret av moma den man 06.02.2006 9:13, endret 3 ganger.

Erfaren
Brukerens avatar
medlem i 235 måneder
 

Innleggav eNetic » søn 05.02.2006 22:42

det gjorde susen ja.. tusen takk for hjelpa :P

Brukerens avatar
medlem i 222 måneder
 


Returner til Skrivebord / Multimedia



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]



cron