Mediaplayere i Ubuntu linux

alt om grafiske brukergrensesnitt (GNOME, KDE, osv.), applikasjoner tett knyttet til disse og multimedia.

Mediaplayere i Ubuntu linux

Innleggav Vegard Andreas » fre 10.02.2006 15:56

Finnes det en media player som kan spille av alle musikk og videofiler? Jeg har mye musikk som jeg vil gjerne høre på i Linux. :-/
medlem i 217 måneder
 

Innleggav nc » fre 10.02.2006 15:59

VLC (VideoLan), XMMS + MPlayer plugin, Xine, BMP (Beep Media Player) (?)

Erfaren
Brukerens avatar
medlem i 230 måneder
 

Innleggav jaboua » fre 10.02.2006 17:25

Totem, som er standard i ubuntu, spiller av det meste med riktige codeker. Jeg anbefaler å installere totem-xine (mener den het det) som jeg mener ligger i standardrespiratoriene og w32codecs/win32codecs, libdvdcss2 + libdvdnav som jeg mener fantes i PLF respiratoriene (sjekk ubuntuguide for å sette opp respiratorier, http://ubuntuguide.squarecows.com/doku.php )
medlem i 230 måneder
 

Innleggav moma » fre 10.02.2006 19:53

Du kan installere multimedia kodeker og plugins automatisk vha "Automatix" eller "EasyUbuntu". Du finner lenken her... (gjelder kun Ubuntu, Kubuntu, Xubuntu, EduBuntu og Ubuntu-server)

Mediaplayer: XMMS for musikk og (g)xine eller (g)mplayer for dvd:// og annen video. ( BMP er penere variant av XMMS ).
Sist endret av moma den lør 11.02.2006 7:25, endret 1 gang

Erfaren
Brukerens avatar
medlem i 234 måneder
 

Innleggav EvenHolthe » fre 10.02.2006 21:00

Ville ha brukt VLC for film og _HELT_ klart amaroK for musikk. Det er etter min mening den beste mediaspilleren som noen gang er laget, synd den ikke finnes for Windows-brukere..
medlem i 229 måneder
 

TAKK TAKK

Innleggav Vegard Andreas » fre 10.02.2006 23:45

TAKK
medlem i 217 måneder
 


Returner til Skrivebord / Multimedia



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]