Treg start av Gnome i CygWin X

alt om grafiske brukergrensesnitt (GNOME, KDE, osv.), applikasjoner tett knyttet til disse og multimedia.

Treg start av Gnome i CygWin X

Innleggav christine600 » lør 04.03.2006 20:00

Hei!

Har en debian sarge som er up to date og med Gnome og KDE installert. Har også en windows-laptop som kjører CygWin sin X-server.

Når jeg logger på laptoppen og velger Gnome-session så bruker den over 5 minutter før den er helt startet opp. Med KDE-session kommer den normalt kjapt opp. Gnome starter også kjapt opp lokalt på serveren.

Det kan virke som om fx. gdm går på timeout gang etter gang. Men jeg finner ikke ut hvordan jeg skal debugge dette? Hvilke logger kan jeg se i? Hvilke debug-parametre kan jeg sette hvor? På server eler i cygwin?

Alle ideer mottas med takk!

Brukerens avatar
medlem i 217 måneder
 

Innleggav thorak » lør 04.03.2006 22:39

Når nettverket tar uendelig lang tid hos meg er det vanligvis relatert til en av to ting: dns eller ipv6. Høres ikke ut som dns hos deg, er gnome konfigurert for ipv6?

Brukerens avatar
medlem i 231 måneder
 

Innleggav christine600 » lør 04.03.2006 23:47

Ikke det jeg vet - installerte Debian uten å gjøre noe sært AFAIK.

Hvordan kan jeg evt sjekke dette?

Men ville ikke ipv6 også påvirke KDE-sesjoner?

Brukerens avatar
medlem i 217 måneder
 

Innleggav thorak » søn 05.03.2006 1:11

Jeg er ikke sikker på om ipv6 er problemet, men det hørtes litt ut som java hos meg, hvis jeg glemmer å spesifisere -Djava.net.preferIPv4Stack=true tar lasting uhorvelig lang tid, men applikasjonene kjører med normal hastighet. Hvis det hadde vært noe fundamentalt galt med systemet ditt, ville sannsynligvis heller ikke KDE kjørt normalt. Du har sikkert ipv6 støtte på systemet ditt, men jeg vil anta at de fleste applikasjoner er konfigurert til å bruke ipv4, enten gjennom konfigurasjon eller ved at de er kompilert uten støtte for ipv6 (jeg tipper...).

Jeg ville først sjekket loggene under cygwin, men det har du sikkert allerede gjort?

Har hverken erfaring med debian, cygwin eller gnome, men jeg tipper at du finner konfigurasjon enten i /etc/ (under gnome eller X11/Sessions) eller under /usr/gnome(?), evnt. grafisk i gnome?

Brukerens avatar
medlem i 231 måneder
 


Returner til Skrivebord / Multimedia



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]