Alle programmen borte ble fra kde

alt om grafiske brukergrensesnitt (GNOME, KDE, osv.), applikasjoner tett knyttet til disse og multimedia.

Alle programmen borte ble fra kde

Innleggav kengdal » ons 19.04.2006 23:46

Hei, jeg la inn debian på min laptop. Så la jeg til backports i source.list 'n, å kjørte en "apt-get update" etterfulgt av en "apt-get upgrade". Så rebootet jeg, og når jeg logget meg inn da, var alle program borte fra KDE. Det ligger ikke noen applications over hode der, og alt lå der før.
Hva skjedde under "apt-get upgrade"?
Er det noen jeg kan gjøre får å få KDE på beina igjen?

Takker for svar
MVH
Kengdal
medlem i 215 måneder
 

Innleggav Joakim610 » ons 19.04.2006 23:53

Kordan klarte du det :-!
Du ka njo installere det på nytt

Brukerens avatar
medlem i 217 måneder
 

Innleggav TheHand » tor 20.04.2006 8:00

Fulgte du med på hva som skjedde når du tok apt-get upgrade da? Var det noen pakker som ble fjernet? prøv å installere menu-xdg (apt-get install menu-xdg som root)
Det hadde også vært kjekt om du testet på kommandolinjen om det bare er menyen som er borte, eller om samtlige programmer også er borte: konqueror f.eks.
medlem i 231 måneder
 

Innleggav kengdal » tor 20.04.2006 9:06

Hei, programmene er ikke avinstalert, men bare borte. Jeg kommer meg inn å får kjørt konsole fordi den ligger på skrivebordet. Jeg får kjørt alle programmene mine. Skal prøve å installere menu-xdg.

Jeg la inn på nytt 2 ganger i går, og det samme skjedde.
o_O
medlem i 215 måneder
 

Innleggav kengdal » tor 20.04.2006 9:16

Jeg prøve å installere menu xdg, men fikk beskjed om at den er i nyeste versjon
medlem i 215 måneder
 

Innleggav TheHand » tor 20.04.2006 9:33

prøv å kjøre dpkg-reconfigure menu og dpkg-reconfigure menu-xdg
Hvilke backports er det du bruker? er det ikke bedre å kjøre Etch eller sid hvis du vil ha et desktopsystem med oppdaterte pakker?
medlem i 231 måneder
 

Innleggav Ogger » tor 20.04.2006 10:56

mulig det var no feil /etc/apt/sources.list . dobbel sjekk den du

Brukerens avatar
medlem i 218 måneder
 

Innleggav kengdal » tor 20.04.2006 12:36

Jeg har prøvd 2 forskjellige backporst adresser. La inn Xfce nå, og bruker det så lenge til jeg får kde opp på beina igjen. Skal si fra om jeg kommer noe lenger, takker for svar.
medlem i 215 måneder
 


Returner til Skrivebord / Multimedia



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Ingen registrerte brukere