Ingen MP3 støtte i Amarok for bruker

alt om grafiske brukergrensesnitt (GNOME, KDE, osv.), applikasjoner tett knyttet til disse og multimedia.

Ingen MP3 støtte i Amarok for bruker

Innleggav gengh » man 01.05.2006 19:58

Hei,

jeg er rimelig fersk med linux og bruker Ubuntu Dapper Drake.
Jeg får kun spilt av mp3'er i Amarok når jeg er logget inn som root eller andre brukere, men ikke på "min" bruker. Amarok spiller fint av .ogg-filer, og jeg kan bruke f.eks XMMS til å spille av MP3'er.
Jeg får meldingen "The xine-engine claims it cannot play mp3-files" når jeg starter opp amarok.
Er den noen som vet hva dette kan skyldes?
medlem i 215 måneder
 

Innleggav Tor L » man 01.05.2006 22:19

Jeg hadde samme problemet og fikk løst etter å fulgt oppskriften i The Jem Report (en oppskrift på alt du må gjøre etter å installert operativsystemet). Det er mulig denne bare kan brukes i SUSE, men velger likevel å legge ved en link så kan du jo se om det hjelper deg.... http://www.thejemreport.com/mambo/content/view/178/42/

Brukerens avatar
medlem i 216 måneder
 

Innleggav filoktetes » man 01.05.2006 22:59

Siden mp3 virker på alle andre brukere enn på din egen, virker det sannsynlig at enten amarok eller xine har konfigurert seg selv til å ikke spille mp3 fordi mp3 støtte ikke var innstallert første gangen de ble startet med din bruker. Det er i alle fall det jeg gjetter på.
Et forslag er å ikke bruke xine-engine til avspilling, men for eksempel gstreamer-engine. Det kan du velge i Amaroks innstillinger.
Hvis ikke det virker kan du prøve å slette for eksempel mappen .xine i din hjemmemappe. Det vil slette alle xine-instillingene, og xine vile starte som om det er første gang den starter (du mister alle innstillinger du har lagret for xine). Eller så kan du slette amaroks konfigurasjonsmappe. Jeg har ikke amarok innstallert nå, men jeg gjetter på at den ligger i ~/.kde/share/apps/amarok
Hvis ingenting av dette virker, og du ikke finner en annen løsning, så er det nok raskest å lage deg en splitter ny brukerkonto, og kopiere alt du trenger fra den gamle.

Erfaren
Brukerens avatar
medlem i 222 måneder
 

Innleggav gengh » tir 02.05.2006 22:11

yay, det funker!

Jeg avinstallerte og fjernet deretter alle configfiler som hadde noe med amarok og xine å gjøre. En ny installasjon og mp3 funker som bare det.

Takker så mye for raske og gode svar!
medlem i 215 måneder
 


Returner til Skrivebord / Multimedia



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]